اقتصادی

افزایش 10 درصدی قراردادهای بخش نفت و گاز عربستان سعودی

ارزش سرمایه گذاری‌ها و عقد قراردادها در بخش نفت و گاز عربستان سعودی در مقایسه با سال گذشته بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: ارزش قراردادهای منعقد شده در پروژه های گوناگون در عربستان سعودی، سالانه 79 درصد افزایش یافته به طوریکه ارزش این قراردادها در سه ماهه اول سال 2024 به حدود 118.8 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش الوطن، حدود یک سوم این قراردادها به میزان 43 درصد متعلق به پروژه‌های نفت و گازاست که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشدی بیش از 10 برابری بوده است.

بر اساس گزارش مشترک شورای بازرگانی عربستان و امریکا، ارزش قراردادهای منعقد شده تا پایان سال گذشته بالغ بر 270.6 میلیارد ریال سعودی بوده است که در سه ماهه اول سال 2024 به میزان 79 درصد، افزایش سالانه را نشان می دهد.

ثبت رقم 147.1 میلیارد ریالی رشد این قراردادها، بالاترین ارزش ثبت شده در طول یک فصل، بعد از  سه ماهه سوم سال 2015 به شمار می آید.

در همین حال بخش نفت و گاز در سه ماهه اول سال 2024 سطوح بی سابقه ای از افزایش و پیشرفت را به خود اختصاص داد به گونه ای که با عقد 19 قرارداد به مبلغ 51.2 میلیارد ریال سعودی رکورد جدیدی ثبت کرد.

منبع
الوطن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا