اقتصادیخبر اول

تاکید سازمان‌های بین المللی بر پیشرفت عراق در کاهش انتشار گاز متان

عراق در تنظیم و ساماندهی انتشار گاز متان از سوخت‌های فسیلی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و متعهد شده است میزان گاز متان را تا سال 2030 به میزان 30 درصد کاهش دهد.

میدل ایست نیوز: یکی از گروه‌های بین المللی فعال در زمینه هوای پاک اعلام کرد: عراق در تنظیم و ساماندهی انتشار گاز متان از سوخت‌های فسیلی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، گروه فعالیت هوای پاک اداره بین المللی متان روز شنبه اعلام کرد: عراق در ساماندهی انتشار گازهای متان از سوخت‌های فسیلی، پیشرفت محسوسی داشته است و با استفاده از سازوکارهای هماهنگی در داخل دولت، روند ایجاد ذخایر متان و ارزیابی‌های کاهش این گاز را روان‌تر کرده است.

«آلفردو میراندا» معاون اداره بین المللی متان در کارگروه هوای پاک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: عراق یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است و به همین دلیل پرونده بزرگی راجع به انتشار گاز متان دارد چرا که درآمدهای نفتی این کشور بیش از 85 درصد از بودجه عراق و 42 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را در دهه گذشته تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: عراق یکی از کشورهای امضاکننده پیمان جهانی گاز متان است و متعهد شده تا سال 2030 نسبت به سال 2020 انتشار گاز متان را به میزان 30 درصد کاهش دهد.

میراندا با اشاره به قوانین و مقررات حمایت‌گرانه عراق در خصوص کاهش انتشار گاز متان و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: الحاق عراق به معاهده پاریس مستلزم اتخاذ تدابیر بسیاری از اقدامات کاهشی برای بخش انرژی، از جمله جلوگیری از سوزاندن گاز مشعل در تاسیسات نفت و گاز و بهبود نظارت بر کاهش تخلیه گاز متان است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا