سیاسی

تحولات خاورمیانه محور رایزنی رئیس امارات و شارل میشل

رئیس امارات و رئیس شورای اروپا در ابوظبی دیدار و درباره جنگ در نوار غزه، مهار تنش فزاینده در خاورمیانه و روابط دو جانبه گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و شارل میشل رئیس شورای اروپا، در ابوظبی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بن زاید و میشل در این دیدار روابط امارات و اتحادیه اروپا و کشورهای این اتحادیه و تحولات خاورمیانه و ضرورت مهار تنش در منطقه را بررسی کردند.

رئیس امارات بر عمق روابطی که دو طرف را به یکدیگر پیوند داده و اهتمام به تقویت آن در راستای حمایت از منافع متقابل و خدمت به صلح و توسعه در سطوح منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

در این دیدار به نشست شورای همکاری و اتحادیه اروپا و اهمیت این نشست در ارتقای روابط به ویژه در زمینه‌های توسعه‌ای و اقتصادی و زمینه‌سازی توسعه کیفی بیشتر در روند این روابط در سال‌های پیش‌رو اشاره شد.

دو طرف همچنین شماری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات خاورمیانه را بررسی کردند.

در این خصوص رئیس امارات و رئیس شورای اروپا بر اهمیت دستیابی به توافق آتش بس فوری در نوار غزه در راستای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه کافی به ساکنان این نوار و کاهش رنج‌هایشان و ضرورت اقدام برای کاهش تنش در کرانه باختری و پیشبرد روند صلح دائم بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.

در این دیدار بر خطرات تشدید تنش‌ها در منطقه و اهمیت اقدام جهانی برای مهار آن و جلوگیری از افزایش درگیری که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید شد.

رئیس امارات در ادامه بر حمایت این کشور از تمامی تلاش‌ها با هدف پایان دادن به جنگ در نوار غزه و تقویت راه‌های ثبات و صلح در منطقه و اهتمام کشورش به همکاری با اتحادیه اروپا و طرف‌های مربوطه در تقویت پاسخگویی به اوضاع انسانی فاجعه بار در نوار غزه و حمایت از ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

از طرفی دیگر میشل مواضع حمایتی امارات برای اقدام مشترک شورای همکاری و اروپا و نقش انسان‌دوستانه موثر این کشور در نوار غزه و مواضع آن در برابر صلح و ثبات در خاورمیانه را ستود و بر اهتمام اتحادیه اروپا به تقویت همکاری و هماهنگی با امارات در مسائل مشترک مختلف، تاکید کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از 7 اکتبر 2023، منطقه شاهد تنش فزاینده‌ای است.

رئیس اتحادیه اروپا پیش از این نیز با جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر رایزنی کرده بود.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا