سیاسی

جنجال بر سر اظهارات سفیر امریکا در عراق درباره لزوم وضع قانون درباره آدم‌ربایی

درخواست برخی از مقامات امریکایی از جمله سفیر این کشور در عراق مبنی بر وضع قانونی در خصوص جرم تلقی کردن ربایش در عراق، واکنش‌های مختلفی به همراه داشته است.

میدل ایست نیوز: درخواست برخی از مقامات امریکایی از جمله سفیر این کشور در عراق مبنی بر وضع قانونی در خصوص جرم تلقی کردن ربایش یا به اصطلاح «سر به نیست کردن افراد» در عراق، واکنش‌های مختلفی به همراه داشته است.

به گزارش الشرق الاوسط، این درخواست مقامات امریکایی،  بعد از سه موج گسترده از این دست اقدامات مطرح شده است که گفته می‌شود تعداد افراد سر به نیست شده در عراق به حدود یک میلیون نفر می‌رسد.

مقامات امریکایی بعد از سه موج آدم‌ربایی یا سر به نیست شدن افراد که  کمیته‌های بین المللی شمار آنها را حدود یک میلیون نفر تخمین زده‌اند، از مقامات مربوطه در عراق درخواست کردند، تعدیلات و اصلاحاتی قانونی در مورد قربانیان این پدیده انجام دهند.

در همین ارتباط، الینا رومانوفسکی روز جمعه به مناسبت روز جهانی قربانیان ربایش، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سفارت امریکا در بغداد از کسانی که تحت تأثیر این جنایات فجیع قرار گرفته‌اند، تجلیل می‌کند.

رومانوفسکی خواستار انجام اصلاحات و تعدیلاتی قانونی شد تا مردم بدون ترس از ربایش در جوامع خود احساس امنیت و کرامت کنند.

از سوی دیگر این اظهار نظر رومانوفسکی مورد انتقاد شدید نیروهای شیعه عراق گرفته است به طوری که وی را به مداخله در امور داخلی عراق متهم کرده‌اند. انتقادها از سفیر امریکا بعد از آن بالا گرفته است که وی پیشتر نیز با اصلاحات قانون بحث برانگیز احوال شخصیه مخالفت کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا