خبر اولسیاسی

عراق ریاست گروه 77 و چین را در سازمان ملل بر عهده گرفت

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد این کشور برای نخستین بار به عنوان رئیس گروه ۷۷ به علاوه چین در سازمان ملل انتخاب شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد این کشور برای نخستین بار به عنوان رئیس گروه ۷۷ به علاوه چین در سازمان ملل انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری عراق پس از برگزاری نشست گروه آسیا و اقیانوس آرام که به منظور بررسی نامزدی این کشور برای ریاست گروه 77 به علاوه  چین برگزار شد، توانست ریاست این گروه را در سازمان ملل برای سال 2025 عهده‌دار شود.

این منبع افزود: «عباس کاظم عبید»، کاردار نمایندگی دائم عراق در سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی ضمن تشریح دیدگاه عراق و نمایان ساختن محورهای اصلی فعالیت‌ها، بر پایبندی عراق به اصول اساسی این گروه، به ویژه حمایت از اهداف و آرمان‌های کشورهای در حال توسعه در دستیابی به توسعه اقتصادی، فناوری و اجتماعی تاکید کرد.

نماینده عراق عنوان کرد: این کشور تلاش می‌کند تمام عناصر موفقیت این ریاست را – که از زمان تاسیس گروه ۷۷ نخستین بار است که به عراق محول می‌شود- فراهم کند و به پشتیبانی اعضا از ریاست عراق اعتماد دارد و آماده است همکاری‌های لازم را با کشورهای عضو برای دستیابی به اهداف مشترک به عمل آورد.

کشورهای عضو گروه 77 به علاوه  چین نیز ضمن تبریک به عراق برای پذیرش این مسئولیت، بر آمادگی خود برای حمایت از عراق در انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله تاکید کردند.

گروه 77 بزرگ‌ترین سازمان بین دولتی کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل با 134 عضو محسوب می‌شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا