سیاسی

اردن انهدام عامدانه زیرساخت‌های فلسطین در کرانه باختری را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن تداوم حملات برنامه‌ریزی شده علیه فلسطینی‌ها و شهرهای آنها در اراضی اشغالی فلسطین و انهدام عامدانه زیرساخت‌های فلسطین در شهرهای شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه اردن با شدیدترین عبارات تداوم حملات برنامه‌ریزی شده علیه فلسطینی‌ها و شهرهای آنها در اراضی اشغالی فلسطین و انهدام عامدانه زیرساخت‌های فلسطین در شهرهای شمال کرانه باختری را محکوم و تاکید کرد نقض‌های جدی قانون بین المللی بشردوستانه توسط «اسرائیل» نباید بدون پاسخ بین المللی بماند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، سفیان القضاه، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن بیان کرد: رژیم صهیونیستی در سایه تداوم جنگ در نوار غزه و همزمان با کمپین تحریک مداوم وزاری افراطی دولت «اسرائیل» که به اشغال اراضی فلسطین از طریق گسترش شهرک‌سازی‌ها و مشروعیت بخشیدن به آن ادامه می‌بخشد، بر تجاوزات و حملات خود به فلسطینی‌ها پافشاری می‌کند.

القضاه تداوم اشغال اراضی فلسطین توسط این رژیم را اساس شر خواند و بیان کرد برای پایان این تداوم، باید به امنیت و ثبات در منطقه دست یافت.

وی تاکید کرد اقدامات یکجانبه و اظهارات نژادپرستانه و ادعاهایی نادرست مداوم وزرای دولت «اسرائیل» مردود و محکوم و نیازمند اعمال تحریم‌های بین المللی بر عاملان آن است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن ضمن تاکید بر اینکه اخراج و کوچ اجباری فلسطینی‌ها نقض آشکار قانون بین المللی و قانون بین المللی بشردوستانه به شمار می‌آید، گفت: «اسرائیل» به عنوان نیروی اشغالگر، بر اساس قانون بین المللی موظف است از حقوق فلسطینی‌ها در خانه‌هایشان، حفاظت کند.

القضاه در ادامه اقدام جامعه جهانی و شورای امنیت برای حفاظت لازم از ملت فلسطین، توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، پاسخگو کردن عاملان آن، تضمین عدم فرار آنها از مجازات و اقدام جدی برای پاسخ به حقوق مشروع ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل بر اساس مرزبندی 1967 به پایتختی قدس شرعی را ضروری دانست.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا