سیاسی

تاکید وزیر خارجه مصر بر مهار تنش نظامی در کرانه باختری

وزیر خارجه مصر در دیدار هماهنگ‌ کننده ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه، بر مهار تنش نظامی در کرانه باختری و عمل کردن «اسرائیل» به عنوان نیروی اشغالگر، به وظایف خود در تامین امنیت فلسطینی‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر در استقبال از سیگرید کاگ، هماهنگ‌ کننده ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه، بر تداوم حمایت قاهره برای قادرسازی این نهاد در راستای انجام وظایف درج شده در قطع نامه شورای امنیت و تمایل این کشور در تداوم اجرای وظایف این نهاد برای تسهیل ورود کمک های انسان دوستانه تاکید کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالعاطی در این دیدار مهار تنش نظامی در کرانه باختری و عمل کردن «اسرائیل» به عنوان نیروی اشغالگر، به وظایف خود در تامین امنیت فلسطینی ها به جای به وحشت انداختنشان و نقض تمامی حقوق انسانی آنها از طریق کشتار، ترور، بازداشت و شکنجه را ضروری دانست.

وی در ادامه بر ضرورت تداوم اطلاع رسانی روشن در خصوص تحولات در زمینه اقدام سازمان ملل و میزان همکاری کشورها با این نهاد به شورای امنیت تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر از همکاری میان سازمان ملل و هلال احمر مصر در زمینه کمک های انسان دوستانه ارائه شده به نوار غزه از طریق مصر استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالعاطی در این دیدار نگرانی شدید قاهره را نسبت به تلاش ها برای تکرار اتفاقات جاری در غزه، در کرانه باختری، ابراز کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، کاگ به بارزترین تلاش های خود در دوره اخیر، در راستای تسهیل ورود و توزیع کمک های انسان دوستانه در نوار غزه از جمله مشارکت در کمپین تزریق واکسن فلج اطفال که از امروز آغاز شده و سختی هایی که سازمان ملل در سایه تداوم عملیات نظامی و وخامت وضعیت امنیتی در نوار غزه با آن رو به رو است، اشاره کرد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی عملیات نظامی خونین خود را در شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کرده و اردوگاه های فلسطینی ها در جنین و طولکرم را هدف قرار داده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا