خبر اولسیاسی

امریکا: برنامه‌ای برای خروج از سوریه نداریم

 مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه امریکا با اشاره به اینکه اولویت کشورش جلوگیری از ظهور مجدد داعش است، تاکید کرد: نیروهای امریکایی از سوریه خارج نخواهند شد و شرط عادی سازی روابط با این کشور تغییر رفتارهای بشار اسد و ایجاد تغییر در داخل است.

 میدل ایست نیوز: مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه امریکا با اشاره به اینکه اولویت کشورش جلوگیری از ظهور مجدد سازمان تروریستی داعش است، تاکید کرد: نیروهای امریکایی از سوریه خارج نخواهند شد و شرط عادی‌سازی روابط با حکومت این کشور تغییر رفتارهای بشار اسد و ایجاد تغییر در داخل است.

به گزارش الشرق الاوسط، «ایتان گلدریچ» دستیار معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک و مسئول پرونده سوریه در وزارت امور خارجه امریکا با تکذیب هرگونه برنامه دولت جوبایدن برای خروج از سوریه تاکید کرد نیروهای امریکایی از سوریه خارج نخواهند شد.

گلدریچ قبل از ترک منصب خود در مصاحبه ‌ای اختصاصی با الشرق الاوسط تصریح کرد: امریکا به شراکت و همکاری خود با نیروهای محلی در سوریه متعهد و پایبند خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه امریکا در خصوص موضوع عادی سازی روابط با حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز تاکید کرد: امریکا تا زمانی که پیشرفت صادقانه و پایدار در اهداف قطعنامه 2254 حاصل نشود، روابط خود با حکومت سوریه را عادی نخواهد کرد و این نشان می دهد کشورهای دیگر نیز باید در تعامل با اسد، از این روابط برای پیشبرد اهداف مشترک بین المللی استفاده کنند.

این مقام وزارت خارجه امریکا درباره راه حل سیاسی و جلوگیری از ظهور پدیده داعش و ارزیابی دستاوردهایی که سه سال پیش در زمان تصدی پرونده سوریه به دست آمده است و دستاوردهایی که محقق نشده است، گفت: امروز ملاحظه می کنم که ما دستاوردهای زیادی داشته ایم، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که باید انجام شود.

وی افزود: در آغاز دوره فعالیت من، ما تازه بازنگری در سیاست خود در قبال سوریه را تکمیل کرده بودیم و ملاحظه کردیم که ما نیازمند تمرکز بر کاهش رنج مردم سوریه هستیم و باید اعمال خشونت را کاهش دهیم و رژیم سوریه را برای کارهایی که انجام داده است، مسئول بدانیم و مهمتر از همه، از دیدگاه امریکا، ما برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش به عنوان یک تهدید برای کشور ما و سایر کشورها جلوگیری کنیم.

گلدریچ در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن قصد خروج از سوریه را دارد، آیا یک جدول زمانی برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه وجود دارد، گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر روی هدف است، یعنی اینکه مانع ظهور دوباره داعش شویم و من از این گزارش ها آگاه هستم و می خواهم به صراحت بگویم که ما به نقشی که در آن بخش از سوریه ایفا می کنیم، به مشارکتی که با نیروهای محلی داریم و با آنها کار می‌کنیم، متعهد می‌مانیم تا از خطر بازگشت مجدد داعش جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: امریکا به اصول، سیاست‌ها و قوانین خود پایبند و مسیر تغییر رابطه با رژیم سوریه برای ما کاملاً روشن است بطوریکه اگر این رفتارهای خود را تغییر دهد و در داخل سوریه تغییر ایجاد کند چه بسا که ما بتوانیم رابطه متفاوتی داشته باشیم، اما کار باید از آنجا شروع شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا