سیاسی

حماس: تل آویو و واشنگتن مسئول کشته شدن اسیران رژیم صهیونیستی هستند

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، با توجه به تداوم جنگ در نوار غزه و فرار رژیم صهیونیستی از دستیابی به آتش‌بس، تل آویو و رئیس جمهور امریکا را مسئول کشته شدن اسیران در نزد حماس دانست.

میدل ایست نیوز: عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت رژیم صهیونیستی که بر تداوم کشتار جمعی و فرار از دستیابی به توافق آتش بس اصرار می‌ورزد و دولت امریکا به دلیل جانبداری، حمایت و شراکت در این تجاوز، مسئول کشته شدن اسیران در نزد مقاومت هستند.

به گزارش روسیا الیوم، الرشق افزود، این رژیم اشغالگر است که با سلاح‌های امریکایی، روزانه ملت ما را به قتل می‌رساند و این اسیران، جز در بمباران رژیم صهیونیستی کشته نشده‌اند.

وی بیان کرد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اگر نگران جان اسیران است، باید فورا حمایت مالی و نظامی خود از این دشمن را متوقف کند و برای پایان دادن به تجاوزات این رژیم، تل آویو را تحت فشار قرار دهد.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت افراطی وی و تمامی حامیان این تجاوز، کسانی هستند که هزینه این جنگ 11 ماهه وحشیانه و کشتار جمعی علیه ملت ما را پرداخت خواهند کرد.

الرشق افزود: ما دولت امریکا و شخص بایدن را مسئول این جنایت روزانه و کشتار در نوار غزه می‌دانیم که تا کنون شمار قربانیان آن به 150 هزار شهید و مجروح رسیده که 69 درصد از آنها کودکان و زنان هستند.

وی گفت: تاریخ بایدن را که در حال ترک کردن کاخ سفید است، به عنوان شریک و حامی نتانیاهو و گروهش، که جنایتکاران جنگی هستند، به یاد خواهد آورد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد: این جنبش بیشتر از رئیس جمهور امریکا نگران جان اسیران خود بوده است و بر همین اساس با پیشنهاد وی و تصمیم شورای امنیت موافقت کرد، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را رد کرده و دولت امریکا در راستای حفظ قدرت خود، تسلیم شروط این مقام صهیونیستی با هدف شکست دستیابی به توافق شد.

این اظهارات الرشق در واکنش به خبر کشف جسد 6 تن از اسیران رژیم صهیونیستی در تونل‌های رفح عنوان شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا