اقتصادی

سفر قریب الوقوع وزیر نفت عراق به امریکا با هدف بررسی پرونده سرمایه‌گذاری گاز

وزیر نفت عراق ضمن ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی پروژه جدید سرمایه‌گذاری گاز تا پایان سال جاری، از سفر به امریکا برای ارائه 10 بلوک گازی، به شرکت‌های بین‌المللی این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق از عرضه 10 بلوک و میدان کشف شده گاز برای سرمایه‌گذاری، در چارچوب دور جدید صدور مجوزها (مزایده‌ها و مناقصه‌ها) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالغنی بیان کرد: دوره تکمیلی پنجم و ششم صدور مجوزها، شامل 29 بلوک و میدان است که قرارداد 14 عدد از آنها انجام شده و حدود 10 بلوک گازی از میان آنها وجود دارد که شرکت‌ها آنها را ارائه نکرده و ما به دنبال عرضه آنها در دوره جدید صدور مجوزها هستیم.

وی افزود: وزارت نفت به دنبال این است که این فرصت‌های سرمایه‌گذاری گازی را به شرکت‌های متخصص ارائه کند و به زودی در این راستا به امریکا سفر خواهیم کرد تا 10 بلوک مذکور را به شرکت‌های بین المللی امریکا ارائه کنیم.

وزیر نفت عراق به حفر چاه اکتشافی در بلوک «العنز» با ظرفیت هزار میلیون متر مکعب و افتتاح پروژه سرمایه‌گذاری گاز «الحلفایه» با ظرفیت 300 میلیون متر مکعب اشاره و پیش‌بینی کرد که پروژه سرمایه‌گذاری گاز در میدان نفتی «الفیحاء» با ظرفیت 125 میلیون متر مکعب، تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا