خبر اولسیاسی

مسئول پرونده مذاکرات حماس:
بدون عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا و نتساریم توافقی در کار نخواهد بود

مسئول پرونده مذاکرات حماس با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بر سر شروط جدید نتانیاهو مذاکره کنیم،تاکید کرد که بدون عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا و نتساریم توافقی در کار نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: مسئول پرونده مذاکرات حماس تاکید کرد که شش اسیر کشته شده اسرائیلی در غزه می‌توانستند زنده بازگردانده شوند اما نتانیاهو موجب کشته شدن آنها شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل الحیه اظهار داشت که نتانیاهو گفت محور فیلادلفیا مهمتر از اسرا است و او اسرای اسرائیلی را قربانی می‌کند زیرا اهمیتی برای آنها قائل نیست.

وی همچنین گفت ارتباط ما با “هرش” اسیر آمریکایی و مجاهدان مسئول محافظت از او پس از ارائه ویدیویی برای اطمینان خانواده‌اش از وضعیت او، قطع شد و امروز او در بین کشته شدگان پیدا شد.

این رهبر حماس تاکید کرد که نتانیاهو انعطاف و نرمش ما در خصوص تعداد اسرایی که قرار بود روزانه در چارچوب توافق مبادله اسرا آزاد شوند، را نپذیرفت.

خلیل الحیه گفت ما در ماه می گذشته پیشنهاد میانجی‌ها برای توافق آتش‌بس را پذیرفتیم اما پاسخ دشمن حمله به رفح و اشغال گذرگاه رفح بود.

الحیه افزود که ما طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر به بایدن که مورد تایید شورای امنیت نیز قرار گرفت را پذیرفتیم و صرفاً ملاحظاتی در مورد آن ارائه دادیم.

وی تصریح کرد که نتانیاهو در مقابل موافقت ما با طرح پیشنهادی بایدن، تعلل به خرج داد سپس شروط جدیدی را ارائه داد.

خلیل الحیه عنوان کرد که نتانیاهو بر ماندن نیروهای اشغالگر در محور فیلادلفیا و نتساریم اصرار داشت و با آزادی شماری از اسرای فلسطینی سالخورده محکوم به حبس ابد مخالفت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت دولت آمریکا در دو مسیر حرکت می‌کند و همزمان با اینکه خواهان توافق است و اظهار خوشبینی می‌کند، از طرف دیگر فشاری بر رژیم اشغالگر وارد نمی‌کند.

خلیل الحیه تاکید کرد که موضوع مذاکرات اکنون شروط جدید نتانیاهو شده است.

الحیه بیان کرد که ما نمی‌خواهیم بر سر شروط جدید نتانیاهو مذاکره کنیم و تصمیم حماس پایبندی به طرح پیشنهادی در دوم جولای گذشته است.

خلیل الحیه خاطر نشان کرد که شنیدیم کمیته‌های فنی به بحث و بررسی جزئیات ادامه می‌دهند، اما ما در این مسئله ورود نکردیم و آن‌ها هم به چیزی نرسیده‌اند.

الحیه افزود:  تاکید کرد که بدون عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از محورهای فیلادلفیا و نتساریم، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

الحیه گفت آنچه در کرانه باختری اعم از قتل و کشتار، حمله و ویرانگری در جریان است، ثابت می‌کند که دولت نتانیاهو ه هیچ وجه موجودیت ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود که اوضاع جاری نشانگر این است که سراسر کرانه باختری شعله‌ور خواهد شد و دولت نتانیاهو به دنبال به آتش کشیدن کل منطقه است.

این رهبر حماس عنوان کرد که دولت نتانیاهو با حمله به کرانه باختری به دنبال این است که ملت فلسطین را از رسیدن به حقوق مشروع خود ناامید کند و زمینه را برای اجرای طرح‌های خود در مورد مسجد الاقصی فراهم کند.

خلیل الحیه تصریح کرد که ملت فلسطین که در معرض ظلم و جنایات دشمن صهیونیستی قرار دارد، امیدی جز به مقاومت ندارد و هرگز تسلیم نخواهد شد.

الحیه اشاره کرد که اوضاع در غزه متفاوت با کرانه باختری است و ملت فلسطین راه مقابله با دشمن اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست را خواهد یافت.

وی گفت همه گروه‌های فلسطینی در غزه و کرانه باختری به طور مشترک فعالیت می‌کنند و با هم برای شکست طرح‌ها و اهداف دشمن تلاش می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا