سیاسی

استرداد یک مجرم مالی از مصر به عراق

اداره پلیس عربی و بین المللی،«اینترپل»، یک فرد متهم و فراری را  در مصر که تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق قرار داشت، به بغداد تحویل داد.

میدل ایست نیوز: اداره پلیس عربی و بین المللی،«اینترپل»، یک فرد متهم و فراری را  در مصر که تحت پیگرد قوه قضاییه عراق قرار داشت، به مقامات قضایی عراق تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با تلاش‌های گسترده و استثنایی اداره پلیس عربی و بین‌المللی و با هماهنگی مستقیم اینترپل در قاهره پایتخت مصر، یک متهم فراری تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق به جرم  صدور چک های میلیارد دیناری بی پشتوانه شناسایی و بازداشت شد و برای مجازات عادلانه تحویل مراجع ذی صلاح عراقی شد.

گفتنی است رئیس کمیته پاکدستی عراق از اداره پلیس عربی و بین‌المللی «اینترپل» به علت تلاش‌های زیاد و هماهنگی و همکاری گسترده با این کمیته به‌ویژه در پرونده استرداد افراد تحت تعقیب در پرونده‌های فساد تقدیر و در عین حال خاطر نشان کرد کار این اداره در تعقیب مفسدان و تلاش برای بازگرداندن آنها به کشور بسیار مهم است و نیروهای این اداره به مانند سرباز ان گمنامی برای وزارت کشور هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا