خبر اولسیاسی

بازداشت 15 نفر در ترکیه به اتهام حمله فیزیکی به دو نظامی امریکایی

مقامات ترکیه از بازداشت 15 نفر به علت تعرض و حمله فیزیکی به دو سرباز امریکایی وابسته به خدمه یک ناو هواپیمابر امریکا خبر دادند.

میدل ایست نیوز: مقامات ترکیه از بازداشت 15 نفر به علت تعرض و حمله فیزیکی به دو سرباز امریکایی وابسته به خدمه یک ناو هواپیمابر امریکا خبر دادند که در حال بازدید از بندر ازمیر واقع در سواحل غربی این کشور بوده است.

به گزارش الجزیره، مقامات استانی ازمیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: این دو نظامی امریکایی که لباس شخصی بر تن داشتند توسط یک گروه 15 نفره از اعضای اتحادیه جوانان ترکیه مورد حمله فیزیکی قرار گرفتند، اما پلیس مظنونان این حمله را دستگیر کرده است.

این منبع افزود: دو سربازی که هدف حمله حمله قرار گرفتند در ناو هواپیمابر امریکایی «یو اس اس واسپ» مشغول فعالیت و خدمت هستند که روز یکشنبه وارد سواحل ازمیر شده بود.

در همین ارتباط، سفارت امریکا در ترکیه نیز اعلام کرد: ما می‌توانیم گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه امروز دو سرباز امریکایی در ازمیر هدف حمله قرار گرفته اند، تأیید کنیم و اکنون از مقامات ترکیه برای واکنش سریعشان تشکر می‌کنیم و تحقیقات ادامه دارد.

اتحادیه جوانان ترکیه موسوم به «تی جی بی» نیز با انتشار فیلمی در پایگاه اجتماعی ایکس مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد: سربازان امریکایی که دستانشان به خون سربازان ما و هزاران فلسطینی آغشته است، نمی‌توانند کشور ما را هتک حرمت کنند و هر بار که پا به این سرزمین بگذارید، آن طور که شایسته شماست با شما برخورد خواهیم کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا