خبر اولسیاسی

الشرق الاوسط خبر داد:
جنگ سرد بین المالکی و السودانی

منابع و محافل سیاسی از بالاگرفتن جنگ سرد بین نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و محمد شیاع السودانی نخست وزیر کنونی این کشور  در آستانه انتخابات پارلمانی خبر می دهند که قرار است سال آینده برگزار شود.

میدل ایست نیوز: منابع و محافل سیاسی از بالاگرفتن جنگ سرد بین نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و محمد شیاع السودانی نخست وزیر کنونی این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی خبر می دهند که قرار است سال آینده برگزار شود.

به گزارش الشرق الاوسط، نوری المالکی در حالی تلاش می کند این جنگ سرد را شتاب دهد که یکی از عرصه‌های این جنگ، اصلاح قانون انتخابات برای همگامی با تغییرات و میزان ثقل سیاسی جناح ها و فهرست های نمایندگی در انتخابات پارلمانی است.

این منبع نوشت: نزدیکان نوری المالکی و افرادی که به نفع او در نوشتن فرمول‌بندی‌ها و پیشنهادها فعالیت دارند، بر این باورند که المالکی بیش از آنکه به فرصت ها و شانس شخصی خود در پارلمان آینده بیاندیشد، به فکر تله گذاری برای السودانی است که در سودای دور دوم نخست وزیری قرار دارد.

در همین ارتباط یکی از مقامات آگاه شیعی عراق که معتقد است کفه ترازو به نفع السودانی سنگینی می کند، تصریح کرد: السودانی در مسیر مشارکت‌های امیدوارکننده مرتبط با توافق‌های آتش‌بس و شکل و شمایل جدید خاورمیانه حرکت می کند که اساس اتکا به این راهبرد حفظ ثبات و لو اندک برای عراق است.

الشرق الاوسط با طرح این پرسش که چرا مالکی به دنبال تنگ تر کردن حلقه بر السودانی نخست وزیر کنونی اصرار دارد و پایان این جنگ سرد چه خواهد بود، نوشت: بسیاری از تحلیلگران و صاحبنظران درباره سه گزینه صحبت می کنند: یا اینکه السودانی مقاومت خواهد کرد یا اینکه با وساطت یک طرف ثالث با نوری المالکی معامله و توافق خواهد کرد یا اینکه یکی از آنها با زخم ها و صدمات شدید سیاسی از میدان به در خواهد شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا