خبر اولسیاسی

تاکید اردوغان و السیسی بر ضرورت پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی

روسای جمهور ترکیه و مصر در کنفرانس خبری مشترک در قاهره بر ضرورت حمایت از فلسطینیان و پایان دادن به جنگ در غزه و تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: روسای جمهور ترکیه و مصر در کنفرانس خبری مشترک در قاهره بر ضرورت حمایت از فلسطینیان و پایان دادن به جنگ در غزه و تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند و از گفتگو درباره مسائل منطقه از جمله نزدیکی دو کشور ترکیه و سوریه خبر دادند.

به گزارش المیادین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک با عبدالفتاح السیسی تاکید کرد: ما به تقویت روابط بین دو کشور ادامه می دهیم و از دیدن ثمره این روابط بسیار خرسندم و این را نیز به رئیس جمهور السیسی بیان کردم.

اردوغان تصریح کرد: ما منتظر حضور سرمایه گذاران مصری در ترکیه و همچنین توسعه روابط بویژه در عرصه انرژی هستیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت: محور اصلی جلسه امروز ما موضوع فلسطین به خصوص تاکید بر آتش بس و رسیدن کمک ها به غزه بود چرا که اسرائیل با ممانعت از رسیدن کمک‌ها، جنایات دیگری را به جنایات خود در نوار غزه می‌افزاید و تلاش می‌کند اراده فلسطینی‌ها را در هم بشکند.

رئیس جمهور ترکیه با رد اتهامات نتانیاهو علیه مصر، تاکید کرد، مقامات اسرائیلی که در غزه مرتکب جنایت می شوند، باید محاکمه و به دست عدالت سپرده شوند.

رئیس جمهور ترکیه با ابراز تاسف از حمایت برخی کشورها از اسرائیل برای تداوم ارتکاب جنایات خود در غزه، این موضع را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: ما تلاش های اسرائیل برای کشاندن کشورها به تشدید تنش در منطقه را رد می کنیم.

عبدالفتاح السیسی نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد رونق همکاری های مصر و ترکیه بوده ایم.

وی افزود: ما در خصوص راه هایی برای کمک و رسیدگی به تراژدی انسانی که فلسطینیان در غزه با آن مواجهند، بحث و تبادل نظر و بر اهمیت آتش بس در غزه و مخالفت با هرگونه تشدید تنش در کرانه باختری تاکید کردیم.

السیسی گفت: ما در باره وضعیت سوریه نیز گفتگو کردیم و بر ضرورت دستیابی به راه حلی برای بحران موجود تاکید و از نزدیکی ترکیه و سوریه استقبال کردیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا