سیاسی

السیسی در بدو ورود به آنکارا بر عمق روابط مصر و ترکیه تاکید کرد

رئیس جمهور مصر با اشاره به روابط تاریخی کشورش با ترکیه، از نخستین سفر خود به این کشور و دیدار با رجب طیب اردوغان ابراز خوشحالی کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با اشاره به روابط تاریخی کشورش با ترکیه، از نخستین سفر خود به این کشور و دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالفتاح السیسی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در «فیسبوک» نوشت: خرسندی خود را از اولین سفرم به جمهوری ترکیه و دیدار با جناب آقای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ابراز می‌کنم، چرا که دو کشور باستانی ما دارای ریشه‌ها و روابط تاریخی و مردمی هستند.

السیسی افزود: از زمان تأسیس جمهوری ترکیه به دست مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار آن، دو کشور در محیط منطقه ای و بین المللی خود از روابط سیاسی قوی در جهت پاسخ به آرزوها و چشمداشت های دو ملت بهره مند بوده اند.

گفتنی است السیسی امروز چهارشنبه وارد آنکارا شد و در فرودگاه پایتخت ترکیه مورد استقبال رسمی اردوغان رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: در این سفر شاهد گفتگوهای عمیق بین رؤسای جمهور دو کشور و برگزاری اولین نشست شورای عالی همکاری های استراتژیک و بررسی دیدگاهها در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک خواهیم بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا