سیاسی

اعدام سه نفر در عربستان سعودی

وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام برای سه شهروند این کشور به اتهام حمایت از تروریسم و ارتکاب اقدامات جنایتکارانه و خیانت به کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عربستان سعودی روز یکشنبه از اجرای حکم اعدام برای سه شهروند این کشور به اتهام  حمایت از تروریسم و ارتکاب اقدامات جنایتکارانه  و خیانت به کشور خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این سه فرد محکوم به نام‌های «طلال بن علی بن خنیفس الهذلی»،«مجدی بن محمد بن عطیان الکعبی» و «راید بن عامر بن مطر الکعبی» از اتباع این کشور به ارتکاب اعمال جنایتکارانه از جمله خیانت به میهن محکوم شده‌اند.

این منبع افزود: این سه محکوم با گروه‌های تروریستی ارتباط داشتند و از آنها حمایت می‌کردند و به یک خط مشی تروریستی گردن نهاده بودند که جان و مال و ناموس مردم برایش اهمیتی نداشت ضمن آنکه افراد را نیز به انجام اقدامات تروریستی با هدف ایجاد اخلال در امنیت و ثبات جامعه تحریک می‌کردند.

وزارت کشور عربستان تصریح کرد: با ارجاع پرونده این افراد به دادسرای عمومی به اتهام ارتکاب  اعمال مجرمانه، از سوی دادگاه کیفری تخصصی حکمی مبنی بر اثبات جرم آنها صادر و به اعدام محکوم شدند و حکم آنها نیز توسط دادگاه کیفری تخصصی تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تایید شد.

این وزارتخانه از اجرای حکم اعدام برای افراد فوق الذکر در روز یکشنبه  09/08/2024 میلادی در منطقه ریاض خبر داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا