سیاسی

تاکید وزیر خارجه مصر بر گسترش روابط با امارات

وزیر خارجه مصر در حاشیه سفر به امارات، بر عمق روابط میان قاهره و ابوظبی و وجود هماهنگی سیاسی در سطح بالا میان دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر ضمن اشاره به هماهنگی سطح بالا میان سران دو کشور، بیان کرد روابط میان قاهره و ابوظبی بسیار قوی و بر پایه‌های محکم استوار است.

به گزارش الخلیج آنلاین، عبدالعاطی ضمن قدردانی نسبت به اهتمام به اتباع مقیم مصر در امارات توسط این کشور، تصریح کرد که در سفرش به امارات چندین پرونده و در راس آن روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی بررسی خواهد شد.

وی افزود: مسائل منطقه‌ای و بین المللی و در راس آن تحولات جاری در منطقه خاورمیانه و بحران انسانی فزاینده در نوار غزه نیز با مقامات کشور امارات بررسی می‌شود.

روز گذشته نیز کریم بدوی، وزیر نفت و منابع معدنی مصر ضمن تاکید بر استحکام روابط متمایز میان قاهره و ابوظبی گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی و نفت و گاز نشان‌دهنده یکی از مهم‌ترین نمادهای همکاری و روابط متمایز دو طرف است.

امارات و مصر در زمینه‌های مختلف دارای روابط متمایزی هستند که طی سال‌های گذشته به هماهنگی در سطوح پیشرفته در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی رسیده است.

امارات از بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی مصر به شمار می‌آید به طوری که بنا بر اعلام جمال بن سیف الجروان، دبیرکل شورای سرمایه‌گذاری خارجی امارات در مارس گذشته، سرمایه‌گذاری این کشور در مصر به 65 میلیارد دلار رسید.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا