سیاسی

ابو الغیط: جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار در غزه را متوقف کند

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار در غزه را متوقف کند بلکه برخی از کشورهای غربی چتر امنی برای گسترش جنایت به رژیم صهیونیستی دادند.

میدل ایست نیوز: احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که قدرت‌های بزرگ تمایلی به فشار بر رژیم صهیونیستی ندارند.

به گزارش روسیا الیوم، وی در صد و شصت و دومین نشست اتحادیه عرب به ریاست شائع الزندانی، وزیر خارجه یمن گفت که امسال به مثابه سال جنایت، کشتار و پاکسازی نژادی از سوی رژیم اشغالگر است که به جرم و جنایت و ننگ و عار افتخار می‌کند و به حساب پس دادن یا مجازات با وجود کشتن 17 هزار کودک و 11 هزار زن، اهمیت نمی‌دهد.

ابو الغیط توضیح داد که جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار را متوقف کند بلکه برخی از کشورهای غربی چتر امنی برای گسترش جنایت به رژیم صهیونیستی دادند و پوششی سیاسی برای آن تامین کردند تا جنایت آن ادامه یابد و از غزه مقاوم به جنوب لبنان و کرانه باختری گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه ماه‌ها گذشت اما برخی کشورها سخنی از آتش بس به میان نیاوردند، تاکید کرد که آتش بس امروز دیگر خواست کشورهای عربی نیست بلکه یک خواست جهانی با اجماعی مشهود و یک ضرورت انسانی و اخلاقی و هدفی استراتژیک برای جلوگیری از شرارت جنگی گسترده در منطقه است که وقوع آن بعید نیست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا