سیاسی

بلینکن: بر روی 90 درصد از موضوعات برای آتش‌بس توافق شده است

وزیر خارجه امریکا با تاکید بر ضرورت پیگیری راه حل دو کشوری برای پایان دادن به بحران فلسطین اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد از موضوعات برای آتش بس در غزه مورد توافق قرار گرفته و تنها چند پرونده دشوار، اما قابل حل باقی مانده است.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد از موضوعات برای آتش بس در غزه مورد توافق قرار گرفته و تنها چند پرونده دشوار، اما قابل حل باقی مانده است.

به گزارش الجزیره، وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم برای دستیابی به آتش بس تلاش کنیم زیرا این امر افق‌ها و چشم‌انداز‌های مثبت بزرگی را خواهد گشود.

وزیر خارجه امریکا با تاکید بر ضرورت توسل به راه حل دو کشوری برای حل بحران فلسطین از کشته شدن «عایشه نور» فعال ترکیه‌ای – امریکایی ابراز تاسف کرد و افزود: درباره کشته شدن غم‌انگیز عایشه نور، ما تاکید داریم نیروهای اسرائیلی باید قوانین درگیری در کرانه باختری را تغییر دهند.

بلینکن در بخش دیگری از اظهارات خود ایران را به ارسال موشک برای اوکراین متهم کرد و گفت: دادن موشک‌های ایران به روسیه قابلیت‌ها و قدرت بیشتری می‌دهد و به جنگ اوکراین دامن می‌زند.

این در حالی است پیش از این سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به روسیه در جنگ اوکراین را به طور قاطع رد کرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا