سیاسی

نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره آغاز شد

نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره، پایتخت مصر برای بررسی توقف جنگ مداوم رژیم صهیونیستی در غزه، به ریاست یمن آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: فعالیت صد و شصت و دومین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه به ریاست یمن در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره شاهد آغاز شد.

به گزارش آناتولی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست اعلام کرد، درخواست توقف جنگ در غزه، خواسته کشورهای عربی نیست، بلکه درخواست جهانی است.

ابوالغیط تاکید کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آماده امضای توافق آتش‌‌بس در نوار غزه نیست و چاره‌ای جز توقف جنگ ندارد.

وزرای خارجه کشورهای عربی و روسای هیئت‌ها و شماری از شخصیت‌های بارز بین‌المللی مانند هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، فیلیپ لازارینی، معاون دبیرکل سازمان ملل و کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه، در این نشست شرکت دارند.

در این نشست درباره توقف تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری و جنایت‌های کشتار جمعی نیروهای رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 145 هزار غیرنظامی فلسطینی شده است، بررسی می‌شود.

اتخاذ تدابیر سیاسی و دیپلماسی و قانونی برای توقف سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی که به دنبال کوچاندن ملت فلسطین از خاک آن‌ها است و تاثیر این سیاست‌ها در از بین بردن فرصت‌های صلح در منطقه و وخامت این درگیری در این نشست بررسی خواهد شد.

اوضاع شماری از کشورهای عربی مانند لیبی، یمن، سودان، سومالی و همبستگی با لبنان و امنیت دریانوردی و تامین انرژی در کشورهای عربی یکی دیگر از محورهایی است که در این نشست بررسی خواهد شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا