اقتصادیسیاسی

وزارت حمل و نقل عراق خبر داد:
برگزاری نشست وزارتی چهار جانبه در خصوص جاده توسعه در بغداد

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد بغداد در راستای بررسی روند کار پروژه جاده توسعه، در اول ماه نوامبر آتی، میزبان نشست وزارتی چهار جانبه خواهد بود.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل تاکید کرد پروژه جاده توسعه پس از اتمام مرحله طرح‌های تفصیلی، در سال 2025 اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، میثم الصافی، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق ضمن آنکه پروژه جاده توسعه را رویای عراقی‌ها دانست خبر داد بغداد در اول نوامبر آینده، میزبان نشست وزارتی شامل ترکیه، قطر و امارات خواهد بود که به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای بحث و بررسی روند کار پروژه جاده توسعه برگزار می‌شود.

الصافی با بیان آنکه بندر فاو نقطه آغاز جاده توسعه به سمت اروپا به شمار می‌آید، به وجود و شراکت برخی شرکت‌های جهانی در تنظیم سیاست‌های کلی و چشم‌انداز‌های اقتصادی و مالی جاده توسعه اشاره کرد.

وی با اشاره به اهتمام زیاد ترکیه به جاده توسعه و اختصاص مبالغ مالی توسط این کشور برای این پروژه بیان کرد پس از مرحله طرح‌های اولیه پروژه جاده توسعه، وارد مرحله طرح‌های تفصیلی و پس از آن در سال 2025 وارد مرحله اجرایی خواهد است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق ضمن اعلام آنکه جاده توسعه از 11 استان کشور می‌گذرد، افزود این کشور با پروژه جاده توسعه واقع‌بینانه و علمی و مطابق با منافع ملت خود برخورد می‌کند.

گفتنی است روز گذشته وزیر حمل و نقل مصر در دیدار نخست وزیر عراق آمادگی کشورش برای مشارکت موثر در تکمیل پروژه جاده توسعه را اعلام کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا