سیاسی

لبنان به دنبال انجام مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در راستای آتش‌بس در جنوب کشور

وزیر خارجه لبنان آمادگی بیروت برای انجام مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در راستای آتش‌بس و توقف جنگ در جنوب لبنان را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: در بحبوحه تشدید تبادل آتش و تهدیدهای رژیم صهیونیستی به افزایش جنگ، لبنان آمادگی خود برای شرکت در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اشغالگر در راستای آتش‌بس و توقف جنگ در جنوب کشور میان حزب الله و ارتش این رژیم را ابراز کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در استقبال از سفرا و کارداران کشورهای عضو شورای امنیت بر «لزوم اتخاذ اقدامات موثرتر و قاطعانه‌تر در رسیدگی به تجاوزات و حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان لبنانی» تاکید کرد.

پس از این دیدار عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: «ما به عنوان یک دولت خواهان آتش‌بس و توقف جنگ، به اغلب افراد مرتبط آمادگی خود را برای انجام مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیلی‌ها در این خصوص ابلاغ کردیم».

این درحالی است که روز گذشته، رژیم صهیونیستی به طور تلویحی از نزدیک بودن حمله به لبنان پس از حملات موشکی اخیر حزب الله به کریات شمونه و راس ناقوره در پاسخ به جان باختن نیروهای دفاع مدنی لبنان در حملات اخیر این رژیم خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با نام بردن از «نبرد نزدیک» به ارتش این رژیم دستور داد تا برای «تغییر وضعیت در شمال» آماده شود چرا که وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه یابد و دولت متعهد است همه ساکنان شمال را به سلامت به خانه‌هایشان بازگرداند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا