سیاسی

پنتاگون: به مذاکرات همکاری امنیتی با عراق ادامه می‌دهیم

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد به مذاکرات همکاری امنیتی با عراق که شامل نقش نیروهای امریکایی در منطقه نیز می‌شود، ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز: بات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات امنیتی امریکا و عراق از طریق کارگروه وابسته به کمیته عالی نظامی دو کشور ادامه دارد.

به گزارش آناتولی، رایدر افزود این وزارتخانه به دنبال این است تا پس از پایان مذاکرات جزئیات بیشتری در این باره اعلام کند که به گفته وی این مذاکرات همچنین شامل نقش نیروهای امریکایی در منطقه نیز می‌شود.

این مقام امریکایی بیان کرد عراق نقش بسیار مهمی در منطقه ایفا می‌کند.

در حال حاضر نزدیک به 2 هزار و 500 سرباز امریکایی در عراق حضور دارند که بنا بر اعلام ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق بغداد و واشنگتن در خصوص خروج نیروهای امریکایی از کشورش طی دو سال، به توافق دست یافتند.

العباسی ضمن اشاره به خروج نیروهای امریکایی از عراق طی دو مرحله گفت مرحله نخست امسال آغاز می‌شود و تا سال 2025 ادامه خواهد داشت و مرحله دوم در سال 2026 به پایان خواهد رسید.

این در حالی است که سبهان الملا جیاد، مشاور سیاسی نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی با العربی الجدید، توافق رسمی میان عراق و واشنگتن بر سر موعد پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق و خروج نیروهای امریکایی در کشور را رد کرد.

در ژانویه گذشته عراق و امریکا در خصوص پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی که در راستای کمک به دولت عراق در مبارزه با سازمان تروریستی داعش تشکیل شد، مذاکرات را آغاز کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا