سیاسی

سرنگونی 5 فروند پهپاد و 2 سامانه موشکی انصارالله یمن توسط سنتکام

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا از انهدام 5 فروند پهپاد و 2 سامانه موشکی متعلق به گروه انصارالله یمن در مناطق تحت کنترل این گروه خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهایش توانسته‌اند در 24 ساعت گذشته، 5 فروند پهپاد و 2 سامانه موشکی متعلق به انصارالله را در مناطق تحت کنترل این گروه سرنگون کنند.

به گزارش روسیا الیوم، سنتکام این تجهیزات را تهدیدی روشن و قریب الوقوع برای نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی و کشتی‌های تجاری در منطقه ارزیابی کرد.

فرماندهی مرکزی امریکا تصریح کرد این اقدامات به منظور حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های امریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی و کشتی‌های تجاری صورت گرفته است.

روز گذشته، یحیی سریع سخنگوی نظامی انصارالله یمن از انهدام یک فروند پهپاد مجهز امریکایی MQ9 حین جاسوسی در آسمان استان صعده خبر داد.

سریع  افزود این پهپاد، نهمین پهپاد امریکایی MQ9 سرنگون شده در جریان نبرد الفتح الموعود و جهاد مقدس است.

گفتنی است گروه انصارالله یمن از نوامبر گذشته حملات دریایی خود را در حمایت از گروه‌های فلسطینی در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، آغاز کرد.

انصارالله یمن در این حملات، کشتی‌های مرتبط با این رژیم که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حال حرکت هستند را هدف قرار می‌دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا