سیاسی

هشدار امریکا به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله زمینی به لبنان

یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرد، واشنگتن به این رژیم در خصوص پیامدهای به راه انداختن جنگ همه‌جانبه با لبنان هشدار داده است.

میدل ایست نیوز: یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرد، واشنگتن به این رژیم در خصوص پیامدهای به راه انداختن جنگ همه‌جانبه با لبنان هشدار داده است.

به گزارش الجزیره، روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام آگاه امریکایی نوشت: دولت امریکا به تل آویو درباره تشدید تنش‌های گسترده و به راه انداختن جنگ همه‌جانبه با حزب الله لبنان هشدار داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از اقدامات تل آویو علیه حزب الله حمایت می‌کند، اما در عین حال معتقد است پیامدهای جنگ گسترده با لبنان باید در نظر گرفته شود.

این منبع افزود: واشنگتن نگران این مساله است که شکست در انعقاد توافقنامه با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تل آویو را به جنگ علیه حزب الله سوق دهد. ما در ماه اوت گذشته احساس می‌کردیم که خطر جنگ بسیار زیاد است و برای جلوگیری از آن تلاش کردیم توافق مبادله اسرا را ترویج کنیم.

این منبع آگاه در خصوص مذاکرات برای پایان دادن به تجاوزات جاری به نوار غزه گفت: جنبش حماس با توجه به مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، موضع خود را در مورد تعداد اسرایی که اسرائیل باید آزاد کند، سخت‌تر کرده است.

این مقام امریکایی همچنین به اصرار و لجاجت نتانیاهو برای باقی ماندن در محور و گذرگاه فیلادلفیا اشاره کرد که مصر و نوار غزه را جدا می‌کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا