اجتماعی

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بین المللی بغداد فردا آغاز به کار می‌کند

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با حضور نخست وزیر عراق و مشارکت ۲۱ کشور از فردا پنج‌شنبه آغاز به کار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس اتحادیه ناشران و کمیته عالی مقدماتی نمایشگاه کتاب اعلام کرد: بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بغداد با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور از جمله عراق، کشورهای عربی و دیگر کشورهای خارجی با حضور نویسندگان و اندیشمندان مختلف روز پنج‌شنبه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «عبدالوهاب الراضی»، رئیس اتحادیه ناشران و کمیته عالی مقدماتی برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: بیست و پنجمین نشست نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «عراق می‌خواند»، با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور از فردا افتتاح می‌شود و تا روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به کار خود ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ ناشر عراقی، عربی و خارجی از ۲۱ کشور جهان با حضور نویسندگان و اندیشمندان این کشور و جهان عرب و خارج در برگزاری سمینارهای صبحگاهی و عصرگاهی مشارکت خواهند کرد و در کنار آن نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمایشنامه برگزار خواهد شد.

عبدالوهاب الراضی افزود: طرح‌ها و برنامه‌هایی میدانی در دست اجرا داریم تا بتوانیم بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب را به نمادی از تاریخ عراق تبدیل کنیم ضمن آنکه این نمایشگاه در بیست و چهار دوره قبل نیز علیرغم حوادث گوناگون نظیر جنگ و تحریم‌های بین‌المللی، محاصره و تروریسم و دیگر بحران‌ها برگزار شده و اراده روشنفکران عراقی هیچ وقت تحت الشعاع اینگونه مسائل قرار نگرفته زیرا این اراده قوی‌تر از خطرهایی است که با آن روبه‌رو هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا