سیاسی

از سوی ریابکوف مطرح شد
توضیحات روسیه درباره همکاری نظامی با ایران

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای اخیر درباره ارسال موشک از ایران به روسیه گفت که همکاری فنی و نظامی مسکو و تهران ناقض قوانین بین‌المللی نیست.

میدل ایست نیوز: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که همکاری فنی و نظامی روسیه و ایران ناقض قوانین بین‌المللی نیست.

به گزارش فارس، «همکاری‌های فنی-نظامی بین کشورهای روسیه و ایران به گونه‌ای انجام می‌شود که فاقد هر گونه عنصر ناقض قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل و قوانین داخلی کشورهایمان است» معاون وزیر خارجه روسیه سرگئی ریابکوف این اظهارات را در واکنش به ادعاهای اخیر درباره ارسال موشک از ایران به روسیه و تحریم‌های ضد ایرانی که به همین بهانه اعلام شده، بیان کرد.

این دیپلمات ارشد روس افزود همکاری بین مسکو و تهران در این زمینه موازنه منطقه‌ای در خاورمیانه را بر هم نمی‌زند.

ریابکوف تصریح کرد که اساساً آنچه آمریکا درباره سیاست روسیه و تعاملش با کشورهای دیگر می‌گوید، دروغ‌های مخرب است و تاکید کرد «فدراسیون روسیه بر اساس منافع و وظایف خود به توسعه همکاری با همه کشورها از جمله ایران ادامه خواهد داد».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه ایران به روسیه موشک بالستیک می‌فرستد، به خبرنگاران گفت که این اتهامات بی‌اساس است و تصریح کرد «در حال توسعه روابط خود با برخی کشورها هستیم و در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنیم و این همکاری‌ها را در راستای منافع همه کشورها ادامه خواهیم داد».

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا