سیاسی

رایزنی ولیعهد عربستان و نخست وزیر چین درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی

ولیعهد عربستان سعودی و نخست وزیر چین، آخرین تحولات منطقه و عرصه بین‌الملل و تلاش‌های دو کشور در این زمینه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

میدل ایست نیوز: ولیعهد عربستان سعودی و نخست وزیر چین، آخرین تحولات منطقه و عرصه بین الملل و تلاش‌های دو کشور در این زمینه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولعیهد و نخست وزیر عربستان در دیدار با «لی کیانگ»، نخست وزیر چین، در دربار سلطنتی در ریاض آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.

این منبع افزود: بن سلمان و کیانگ ضمن امضای صورت‌جلسه چهارمین جلسه کمیته مشترک عالی رتبه عربستان و چین و با بر عهده گرفتن ریاست این جلسه، ابعاد و جنبه‌های مختلف همکاری مشترک ریاض و پکن به ویژه هماهنگی‌های سیاسی و امنیتی، فرصت‌های تجاری، زمینه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، فرهنگ و فناوری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

پیش از این در نشست چین با کشورهای شورای همکاری، شماری از مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترک، به ویژه تحولات مربوط به تجارت آزاد بین این کشورها و چین و راه‌های ارتقای همکاری‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا