سیاسی

عراقچی: عربستان نیز مانند عراق برای ایران جایگاه ویژه‌ای دارد

وزیر خارجه ایران با اشاره به سیاست دولت چهاردهم مبنی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با همسایگان، گفت: همانطور که عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی دارد، عربستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الشرق گفت که روابط ایران و عربستان چند سال است که در ریل بسیار خوبی افتاده و در مسیر بسیار خوبی حرکت می‌کند.

وی افزود که ما مسائلی داشتیم در گذشته که اتفاقاً با مساعدت کشور عراق و بعداً کشور چین، بازگشتیم به ازسرگیری روابط دوجانبه و در چند سال اخیر این روابط با سرعت خوبی رو به گسترش بوده است.

عراقچی با اشاره به گفت وگوهای سیاسی خوب میان ایران و عربستان و رفت و آمد‌های سیاسی بسیار خوب میان دو کشور، گفت که درباره مسائل منطقه با یکدیگر مشورت می‌کنیم و همکاری‌های اقتصادی آغاز شده البته عقب‌تر از بقیه ابعاد همکاری است.

وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که دولت جدید ایران بتواند این همکاری‌ها را از جمله در حوزه اقتصادی بیشتر گسترش بدهد.

وی گفت که سیاست دولت چهاردهم ایران مبتنی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با همسایگان است و همانطور که عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی دارد، عربستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

عراقچی تصریح کرد که عربستان کشور بزرگ و قدرتمند منطقه است و بین ایران و عربستان الزاما باید یک رابطه خوب و همکاری گسترده‌ای برقرار باشد و این مسئله یک نیاز برای صلح و ثبات در منطقه است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا