سیاسی

اعلام اسامی سرکردگان به هلاکت رسیده داعش در استان الانبار

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با تشریح نتایج عملیات موسوم به «جهش شیران» در صحرای استان الانبار که به هلاکت شمار زیادی از عناصر داعش منجر شد، تصریح کرد: این عملیات باعث سردرگمی گروه‌های تروریستی شد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با تشریح نتایج عملیات موسوم به «جهش شیران» در صحرای استان الانبار که به کشته شدن شمار زیادی از عناصر گروه داعش از جمله شش تن از فرماندهان درجه یک این گروه منجر شد، تصریح کرد:این عملیات باعث سردرگمی گروههای تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: نتایج این عملیات در صحرای استان الانبار علیه باندهای تروریستی بسیار عالی بود و فرماندهانی در این عملیات به هلاکت رسیدند که در ردیف اول داعش قرار داشتند و این پیامی از جانب نیروهای مسلح عراق است مبنی بر اینکه ما به باندهای تروریستی در هر کجا که باشند، دسترسی پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: این عملیات از مدتی قبل با توجه به گزارش های دقیق اطلاعاتی و با پیگیری فرماندهی کل قوا و از طریق سازمان اطلاعات ملی عراق، نیروهای زمینی و هوایی و یگان های ویژه مبارزه با تروریسم انجام شد.

وی با اشاره به تحلیل«دی ان ای» فرماندهان به قتل رسیده داعش و تداوم این حملات علیه گروههای تروریستی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت عالی فرماندهی عملیات مشترک در سطحی بسیار بالا صورت گرفت و تاثیر بسزایی در هدایت حملات علیه گروهک های تروریستی داشت، تصریح کرد: تلاش ها و فعالیت های اطلاعاتی ادامه دارد و این موضوع در واقع یک تلاش اضافی دیگر در کنار عملیات پیشگیرانه و منحصر به فرد بخش های امنیتی است.

در همین حال روزنامه الشرق الاوسط نام فرماندهان کشته شده داعش را «احمد حمید حسین عبدالجلیل زوین معروف به «ابو صدیق» و همچنین «ابومسلم» معاون والی عراق و عمر بن سویح بن سالم قاره مشهور به ابو علی التونسی » مسئول تولید و توسعه و پرونده شیمیایی، سعد محمد ناصر، معروف به «ابو همام» والی انبار، معمر مهدی خلف حسین ملقب به «ابو عبد جنوب» یاابوعبدالرحمن والی جنوب و علی رباح رجا ملقب به «وقاص» افسر ارتباطات و مسئول پرونده اقتصادی و دارایی استان الانبار و شاکر عبود هراط ملقب به «شاکر النجدی»، امیر نظامی استان الانبار اعلام کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا