خبر اولسیاسی

جزئیات قرارداد عراق برای خرید سامانه پدافندی از کره جنوبی

فرمانده پدافند هوایی عراق، توضیحاتی درباره جزئیات قرارداد خرید سامانه پدافندی زمین به هوا میان برد از کره جنوبی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: مهند غالب الاسدی، فرمانده پدافند هوایی عراق، توضیحاتی درباره جزئیات قرارداد خرید سامانه پدافندی زمین به هوا میان برد از کره جنوبی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که این سامانه بسیار پیشرفته به شمار می‌رود و عراق بر سر خرید چند عدد از آن برای تامین امنیت حریم هوایی خود به توافق رسیده است.

الاسدی با بیان اینکه قرار است این سامانه ها طی سال‌های آتی وارد عراق شود، گفت که تامین مالی آن به صورت مرحله ای انجام می‌شود و این سامانه‌ها امکانات بالایی با توجه به اهمیتش در حمایت از حاکمیت ملی و حفاظت از حریم هوایی در برابر هر حمله فراهم می‌کند.

وی گفت که سال آینده نخستین سامانه وارد عراق می‌شود تا آموزش به کادر رزمی و فنی عراق در ماه چهارم یا ششم سال آینده در کره جنوبی آغاز شود.

فرمانده پدافند هوایی عراق تاکید کرد که کادری که با این سامانه‌ها کار خواهد کرد، عراق خواهد بود و زمان آموزش به آنها از 4 الی 8 ماه براساس هر تخصص به طول خواهد انجامید.

وی اشاره کرد که این برای نخستین بار است که سامانه‌های پدافندی به صورت آماده وارد عراق می‌شود تا از عراق و حریم هوایی آن دفاع کند.

پیش از این رووداو گزارش داد که عراق هفته آینده، قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی (M-SAM2) با یک شرکت در کره جنوبی را امضا می‌کند.

ارزش قرارداد خرید این سامانه که ساخت شرکت (LIG Nex1) است، به حدود 2.6 میلیارد دلار می رسد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا