اقتصادیسیاسی

خروج یا لغو سرمایه قریب به 50 درصد شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی

یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد همزمان با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ این رژیم با حماس در غزه، قریب به 50 درصد شرکت‌های فناوری داخلی و شرکت‌های نوظهور از لغو سرمایه‌گذاری‌ها رنج می‌برند.

میدل ایست نیوز: یکی از روزنامه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد همزمان با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ این رژیم با حماس در غزه، قریب به 50 درصد شرکت‌های فناوری داخلی و شرکت های نوظهور از لغو سرمایه‌گذاری‌ها رنج می‌برند.

به گزارش الجزیره، روزنامه اسرائیلی «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد: بر اساس نظرسنجی« شرکت استارت آپ نیشن سنترال» که تحولات مربوط به اکوسیستم فناوری ها را دنبال می کند، در نتیجه پیامدهای جنگ، بسیاری از شرکت های فناوری مجبور شده اند، فعالیت های خود را به خارج از فلسطین اشغالی منتقل کنند زیرا اعتمادشان به توانایی دولت برای بهبود و تحریک رشد از دست رفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، یک سوم از شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل تداوم جنگ و پیامدهای آن و عدم اطمینان به توانایی دولت برای هدایت تلاش های مربوط به بهبود این شرکت ها، در نظر دارند برخی از فعالیت‌های خود را به خارج از فلسطین اشغالی منتقل کنند.

این نظرسنجی که در ماه آگوست، از میان 230 شرکت و 49 سرمایه‌گذار به عنوان نمونه انجام شده است، نشان داد، بخش فناوری اسرائیل، به عنوان موتور محرک رشد این رژیم، در مورد تامین هزینه های مالی، با آینده با نامشخصی مواجه است و 49 درصد از شرکت های نوظهور(استارت‌آپ‌ها) و بسیاری دیگر از شرکت‌های مورد بررسی، از لغو سرمایه گذاری های خود خبر داده اند و تنها 31 درصد نسبت به توانایی خود برای افزایش سرمایه حیاتی در سال آینده ابراز اطمینان کرده اند.

این منبع افزود: عدم اطمینان در مورد بودجه و کمبود کارکنان به دلیل فراخوانده شدن نیروهای ذخیره برای جنگ، همچنان مانع اصلی رشد و بقای شرکت های نوظهور محلی در 12 ماه گذشته بوده است به طوریکه 24 درصد از شرکت های مورد بررسی گزارش دادند بخش هایی از فعالیت های خود را به خارج از فلسطین اشغالی منتقل کرده اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا