اجتماعی

عروسی بحث برانگیز در یک مرکز باستانی در مصر

برگزاری یک مراسم عروسی در کاخ و موزه باستانی در قاهره پایتخت مصر بحث و جدل زیادی را در میان محافل مصری برانگیخته است.

میدل ایست نیوز: انتشار تصاویری از یک مراسم عروسی در داخل مسجد باستانی کاخ شاهزاده محمد علی در کاخ موزه منیل مصر در چند ساعت گذشته جنجال بسیار زیادی را به خصوص در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این کشور به پا کرده است.

به گزارش روسیا الیوم،در همین حال موضع باستان شناسان مصری در این خصوص به دو بخش تقسیم شده است به گونه ای که برخی آن را مغایر با برگزاری مراسم در این مکانهای باستانی به ویژه اماکن مذهبی دانستند و برخی دیگر مغایرتی در این موضوع نمی بینند و معتقدند مقررات مربوط به شورای عالی آثار باستانی اجازه برگزاری چنین مراسم هایی را می دهد و قبلاً در این خصوص توافقاتی به عمل آمده است.

این منبع افزود: ضوابط و مقرراتی برای برگزاری مهمانی‌ها در محوطه‌های باستان‌شناسی، از جمله پایبندی به تمام مفاد قانون 117 حفاظت از آثار باستانی، رعایت نظم و اخلاق عمومی،دستورالعمل های بهداشتی، امنیتی و پرهیز از هرگونه آسیب به این مراکز، عدم استفاده از این مکان ها برای هرگونه فعالیت مذهبی یا سیاسی وجود دارد که با پایبندی به آنها تحت شرایطی می توان این کار را انجام داد.

برخی از کاربران فضای مجازی این کار را نوعی تابو شکنی خوانده و از آن استقبال کرده و برخی دیگر آنرا اهانت به مسجد و اماکن مقدس در این محل باستانی دانسته و گفته اند مسجد قوانین خاص خود را دارد و نباید به محلی برای برگزاری جشن عقد تبدیل شود.

گفتنی است کاخ و موزه منیل یکی از قصرهای دوره پادشاهی در مصر با معماری خاص است که در سال ۱۹۰۱ در جزیره منیل در قاهره در مساحتی معادل شش هکتار بنا شده و دارای قصر معماری با ارزش منحصر به فرد شامل هنرهای اسلامی متنوع از زمان حکومت و خلفای فاطمی و دوره پادشاهی ممالیک و عثمانیان و همین‌طور معماری اندلسی و ایرانی و شامی است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا