اجتماعیسیاسی

راه اندازی پلتفرم امنیت سایبری در عراق

دستگاه امنیت ملی عراق، از راه اندازی نخستین سکو یا «پلت فرم» امنیت سایبری در این کشور با نام اختصاری«امان» خبر داد و خواستار آگاهی‌ بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه شد.

میدل ایست نیوز: دستگاه امنیت ملی عراق، از راه اندازی نخستین سکو یا «پلت فرم» امنیت سایبری در این کشور با نام اختصاری«امان» خبر داد و خواستار آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد، بر اساس مسئولیت امنیتی و اطلاعاتی خود در مقابله با تمامی پدیده هایی که به نوعی تهدید کننده امنیت اجتماعی و ملی به شمار می آیند، نخستین پلت فرم امنیت سایبری را در کشور راه اندازی کردیم چرا که معتقدیم عملیات نیروهای امنیتی و نظامی به تنهایی برای مقابله با این پدیده ها کافی نیست و باید پویش های آگاهی بخشی و آموزش و فرهنگ سازی در جامعه انجام شود تا بتوان در برابر این پدیده ها مقاومت لازم را ایجاد کرد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه امنیت ملی در نمایشگاه کتاب بغداد خاطر نشان کرد: هدف از این مشارکت، ایجاد پل های اعتماد و همکاری با شهروندان و همچنین معرفی سازوکار ارتباط با آنان است.

دستگاه امنیت ملی عراق با اشاره به ورود آسان شهروندان به این پلتفرم با نام «امان»، بر ایمن سازی لینک های استفاده شده توسط شهروندان تاکید کرد تا نگرانی های موجود در خصوص اینکه لینک ها حاوی فایل های مخرب و بدافزار باشند یا از لو رفتن اطلاعات شهروندان جلوگیری به عمل آید، برطرف شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا