سیاسی

تاکید امریکا بر پایبندی خود به هماهنگی با نیروهای مسلح اردن

فرماندهی مرکزی امریکا در خصوص سفر فرمانده سنتکام به اردن، در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به بهبود هماهنگی با نیروهای مسلح اردن و حفظ آمادگی و پاسخگویی نیروهای امریکایی در سراسر منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد مایکل کوریلا، فرمانده این فرماندهی، به اردن سفر و از نزدیک اوضاع امنیتی منطقه‌ای را بررسی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، سنتکام در بیانیه‌ای نوشت: کوریلا روز شنبه و یکشنبه گذشته، در راستای بررسی نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای، با یوسف الحنیطی، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و شماری از مقامات این ستاد، دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: این مقام امریکایی از شراکت اردن در خصوص امنیت منطقه‌ای به ویژه فرماندهی نیروهای مسلح اردن در ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان غره قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی امریکا، فرمانده سنتکام بر پایبندی خود به بهبود هماهنگی با نیروهای مسلح اردن و حفظ آمادگی و پاسخگویی نیروهای امریکایی در سراسر منطقه تاکید کرد.

کوریلا در این سفر همچنین با نظامیان امریکایی در اردن دیدار کرد.

در این بیانیه ذکر شده است که وی به تل آویو سفر و با یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش «اسرائیل» و شماری از مقامات نظامی آن دیدار و درباره وضعیت راهبردی منطقه و تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از تهدیدهای مشترک گفت‌وگو کرد.

رایزنی‌های این مقام امریکایی در اراضی اشغالی بر چالش‌های امنیتی عملیاتی و راهبردی و همکاری منطقه‌ای و تلاش‌های جاری برای تقویت بازدارندگی و مقابله با تهدید‌ها در خاورمیانه متمرکز بوده است.

فرمانده سنتکام پیش از این اعلام کرده بود که استحکام روابط ما در سراسر منطقه، امری حیاتی برای امنیت جمعی است و فرماندهی مرکزی به انجام حمایت لازم برای مقابله با تهدیدهای منطقه، متعهد است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا