سیاسی

تبادل 206 اسیر روسی و اوکراینی با میانجیگری امارات

دولت امارات از موفقیت آمیز بودن تلاش‌های میانجیگری خود میان روسیه و اوکراین برای تکمیل تبادل اسرای جنگی جدید که شامل 206 اسیر از هر دو کشور است خبر داد.

میدل ایست نیوز: دولت امارات از موفقیت آمیز بودن تلاش‌های میانجیگری خود میان روسیه و اوکراین برای تکمیل تبادل اسرای جنگی جدید که شامل 206 اسیر به طور مساوی از هر دو کشور است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه این کشور از همکاری‌ها و پاسخ این دو کشور به تلاش‌های میانجیگری امارات برای موفقیت عملیات تبادل اسیران علی رغم چالش‌های شرایط جنگ کنونی، قدردانی کرد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه امارات، این هشتمین میانجیگری ابوظبی از آغاز سال جاری به شمار می‌آید که نشان دهنده همکاری و دوستی امارات با روسیه و اوکراین است.

این وزارتخانه بر پایبندی کشور امارات به تداوم تلاش‌ها با هدف حل و فصل مسالمت آمیز نبرد در اوکراین و موضع این کشور در دعوت به دیپلماسی و رایزنی و کاهش تنش تاکید کرد چرا که این کشور به دنبال حمایت از تمامی ابتکاراتی است که از پیامد‌های انسانی ناشی از این بحران مانند آوارگان و اسیران می‌کاهد.

شایان ذکر است با انجام این تبادل اسیران میان روسیه و اوکراین شمار کلی اسیرانی که با میانجیگری امارات بین دو کشور مبادله شده به هزار و 994 نفر رسیده است.

منبع
خبرگزاری رسمی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا