سیاسی

امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های قضایی بین عراق و ارمنستان

مقامات دادگاه عالی فدرال عراق و دادگاه قانون اساسی ارمنستان ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های قضایی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های توسعه همکاری‌های در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: مقامات دادگاه عالی فدرال عراق و دادگاه قانون اساسی ارمنستان ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های قضایی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دادگاه عالی فدرال عراق با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به روابط تاریخی مشترک بین دو کشور اعلام کرد: امضای این یادداشت تفاهم بین دادگاه عالی فدرال عراق و دادگاه قانون اساسی ارمنستان، شامل یافتن راه‌های لازم برای توسعه همکاری‌های قضایی و بهره‌مندی از تجارب متقابل در حوزه مسائل قضایی و نظام‌های اداری خواهد بود.

در بیانیه دادگاه فدرال عراق آمده است: «واهاگن خاچاتوریان»، رئیس جمهور ارمنستان در دیدار با هیئت عراقی به ریاست قاضی جاسم محمد عبود، رئیس دادگاه عالی فدرال جمهوری عراق در ایروان پایتخت ارمنستان، ضمن اشاره به عمق روابط انسانی و تاریخی دو کشور برادر و دیدار‌های متقابل در سطوح مختلف تصریح کرد که در طول مذاکراتمان به این موضوع اشاره کردیم که فرصت‌های زیادی برای توسعه روابط بین دو کشور به ویژه ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه اقتصادی وجود دارد.

رئیس دادگاه عالی فدرال عراق نیز تاکید کرد: سفر ما به ارمنستان ناشی از عمق روابط دو کشور و توافق کامل در زمینه مسائل بشردوستانه است و عراق با برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا‌های استانی، به دستاورد‌های بزرگی در زمینه دموکراسی دست یافته است ضمن آنکه همه اقدامات و تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان نیز در حال انجام است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا