سیاسی

تاکید«بیانیه مادرید» بر راه حل دو کشوری و خروج رژیم صهیونیستی از غزه

وزرای شرکت‌کننده در نشست بررسی موضوع فلسطین در مادرید خواستار خروج رژیم صهیونیستی از غزه و برگزاری نشستی گسترده‌تر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به منظور بررسی راه حل دو کشوری شدند.

میدل ایست نیوز: وزرای شرکت‌کننده در نشست بررسی مسأله فلسطین در مادرید پایتخت اسپانیا، از همه طرف‌ها و اعضای سازمان ملل درخواست کردند در حاشیه نشست بعدی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۶ سپتامبر، به اجلاس گسترده‌تری درباره وضعیت غزه و اجرای راه‌حل دو کشوری به عنوان راه حل واقعی دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر ملحق شوند.

به گزارش الشرق الاوسط، شرکت کنندگان در نشست وزارتی شب گذشته، با انتشار بیانیه‌ای خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر اسرائیل از غزه از جمله محور فیلادلفیا و بازگرداندن کنترل کامل طرف فلسطینی گذرگاه رفح و بقیه مرز‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

این بیانیه بر ضرورت پایبندی مشترک به اجرای راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه دستیابی به صلح و امنیت پایدار تاکید و تشدید تنش‌های خطرناک در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد و خواستار توقف فوری حملات نظامی علیه فلسطینی‌ها شد.

در این بیانیه همچنین اقدامات غیرقانونی یکجانبه اسرائیل در شهرک‌‌‌سازی و کوچ اجباری فلسطینیان محکوم و تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی شمرده شده است.

در این بیانیه بر ضرورت تحقق صلحی عادلانه و پایدار که حقوق مردم فلسطین را احقاق کند و ثبات، امنیت، صلح و همکاری را افزایش دهد، تاکید و اجرای قابل اعتماد و غیرقابل بازگشت راه حل دو کشوری، مطابق با قوانین بین‌المللی و استانداردهای مورد توافق، از جمله طرح صلح عربی تاکید شده است.

گفتنی است نشست مادرید به میزبانی خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، در مقر وزارت امور خارجه این کشور در مادرید با حضور اعضای گروه تماس عربی-اسلامی در خصوص نوار غزه، که نمایندگان کشورهای نروژ، اسلوونی، ایرلند و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز در آن حضور داشتند، برگزار شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا