سیاسی

روزنامه مصری فاش کرد:
رژیم صهیونیستی با اجرای «طرح ژنرال‌ها» به دنبال کوچاندن ساکنان نوار غزه به صحرای سینا است

رژیم صهیونیستی در قالب طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» به دنبال کوچ اجباری ساکنان شمال نوار غزه به جنوب این منطقه و حتی صحرای سینای مصر و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته است.

میدل ایست نیوز:  رژیم صهیونیستی در قالب طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» به دنبال کوچ اجباری ساکنان شمال نوار غزه به جنوب این منطقه و حتی صحرای سینای مصر و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته و الحاق تدریجی آن به اراضی اشغالی توسط این رژیم است.

به گزارش روزنامه مصری «الفجر بوابه»، رژیم اسرائیل در چارچوب تشدید تنش‌های نظامی خود در نوار غزه برای تحقق اهداف استراتژیک در میدان، به دنبال اجرای طرح جدیدی شامل کوچ اجباری ساکنان این منطقه و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته است.

این منبع نوشت: بر اساس گزارش رادیو و تلویزیون اسرائیل، طرح کوچاندن ۲۰۰ هزار فلسطینی از شمال نوار غزه و انتقال آن‌ها به جنوب نوار غزه در دست بررسی و اجرا است و هدف از آن تبدیل شمال غزه به منطقه‌ای کاملاً تحت کنترل ارتش خواهد بود که با استراتژی تقسیم نوار غزه به سه منطقه اصلی مطابقت دارد.

اسامه محمود، مشاور ارشد دانشکده نظامی  مصر، گفت که این گام بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر و دراز مدت برای الحاق تدریجی بخش‌هایی از غزه به حاکمیت اسرائیل است. این در حالی است که  اشغال محور نتساریم که نوار غزه را به شمال و جنوب تقسیم می‌کند، نگرانی‌ها را درباره اهداف استراتژیک پشت این طرح‌ها تقویت می‌کند.

این روزنامه مصری نوشت: طرح معروف به «طرح ژنرال‌ها» که به نظر می‌رسد ژنرال بازنشسته «گیورا آیلاند» پشت سر آن قرار دارد، بر اجرای دو مرحله اصلی استوار است که مرحله نخست شامل کوچاندن و جابه‌جایی جمعیت شمال نوار غزه و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته است، در حالی که مرحله دوم شامل اجرای اقدامات مشابه در بقیه نوار غزه خواهد بود.

این طرح مورد حمایت شماری از افسران در انجمن افسران و جنگجویان ذخیره نیز قرار گرفته است که از ایده‌های آیلاند، از جمله پروژه کوچاندن فلسطینیان به شمال صحرای سینا در مصر حمایت می‌کنند.

منبع
الفجر بوابه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا