سیاسی

گالانت خطاب به آستین: فرصت‌های دستیابی به توافق با لبنان در حال از بین رفتن هستند

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتای امریکایی خود هشدار داد که فرصت‌های دستیابی به توافقی که به درگیری‌ها با لبنان پایان دهد، در حال از بین رفتن هستند.

میدل ایست نیوز: یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به لوید آستین، وزیر دفاع امریکا ابلاغ کرد فرصت‌های دستیابی به توافقی که به درگیری‌ها با لبنان پایان دهد، در حال از بین رفتن هستند.

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن اعلام گفت‌وگوی گالانت با آستین، تصریح کرد این گفت‌وگو «بر بررسی تلاش‌های انجام شده برای تضمین بازگشت گروگان‌های زندانی شده در نزد حماس در غزه و پایبندی اسرائیل به بازگشت ساکنان شمال اراضی به خانه‌های خود پس از تغییر وضعیت امنیتی در منطقه متمرکز بوده است».

این وزارتخانه خاطر نشان کرد در چارچوب بررسی عرصه شمال (جنوب لبنان) این مقام صهیونیستی تاکید کرد امکان دستیابی به چارچوب توافق شده، در حال از بین رفتن است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، گالانت بر «پایبندی اسرائیل به حذف حضور حزب الله در جنوب لبنان و امکان بازگشت امن ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌های خود» تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است وی بیان کرد «در هر سناریوی احتمالی، تشکیلات دفاعی اسرائیل با هر ابزاری به کار خود در نابودی حماس و تضمین بازگشت گروگان‌های بازداشت شده نزد حماس در غزه ادامه خواهد داد».

از طرفی دیگر، این وزارتخانه افزود گالانت در گفت‌وگو با آستین به حملات انصار الله یمن به اسرائیل اشاره و بیان کرد گروه انصارالله یمن یک تهدید منطقه‌ای است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، «وی در آخر از همتای امریکایی خود برای تعهد به امنیت اسرائیل و حفظ برتری کیفی آن در منطقه قدردانی کرد».

در حالی که امریکا در دستیابی به توافقی برای آرام کردن اوضاع میان رژیم صهیونیستی و لبنان میانجیگری می‌کند، حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دهم ژوئیه بیان کرده بود که «حماس از جانب خود و تمامی گروه‌های فلسطینی مذاکره می‌کند و آنچه که حماس بپذیرد، همه ما آن را می‌پذیریم».

در حالی که برای یازدهمین ماه جنگ در غزه ادامه دارد، با میانجیگری مصر و قطر و حمایت امریکا، رژیم صهیونیستی و حماس چند ماه است به طور غیر مستقیم بر سر آتش‌بس و تبادل اسیران مذاکره می‌کنند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا