سیاسی

وزارت خارجه امریکا: بلینکن به قاهره سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در راستای بررسی تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش‌بس و بازگرداندن اسیران در غزه، به قاهره سفر و با مقامات مصری دیدار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور امروز سه شنبه، عازم قاهره خواهد شد.

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه اعلام کرد بلینکن با مقامات مصری برای بررسی تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش‌بس و بازگرداندن اسیران در غزه رایزنی دیدار خواهد کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا بیان کرد واشنگتن به رایزنی‌ها با شرکای خود در منطقه به ویژه مصر و قطر برای ارائه پیشنهاد اصلاح شده درباره آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد.

میلر افزود واشنگتن با میانجیگران در خصوص اینکه این پیشنهاد شامل چه چیزهایی خواهد بود و تضمین اینکه این پیشنهاد طرف‌ها را به توافق نهایی می‌رساند، در حال کار است.

هفته‌هاست که مقامات بیان می‌کنند، وزیر خارجه امریکا به زودی پیشنهاد جدیدی در خصوص توافق برای آزادی اسیران «اسرائیلی» مطرح خواهد کرد که نیروهای جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، در غزه در حمله 7 اکتبر سال گذشته بازداشت کردند.

از طرفی دیگر روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال تصریح کرد سفر بلینکن به قاهره و نه «اسرائیل»، بیانگر این است که پیشرفت در خصوص محور فیلادلفیا، نزدیک است.

این روزنامه افزود سفر این مقام امریکایی به منطقه در راستای اطمینان به «اسرائیل» در خصوص عدم توانایی حماس برای قاچاق اسلحه از طریق محور فیلادلفیا است.

حماس در هفته گذشته اعلام کرده بود برای اجرای آتش‌بس بر اساس پیشنهاد قبلی و بدون قید و شرط از جانب هر طرفی آماده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا