سیاسی

گفت‌وگوی وزیر خارجه امارات و بورل در باره روابط دو جانبه

وزیر خارجه امارات و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ابوظبی دیدار و درباره روابط دو جانبه و آمادگی‌ها در خصوص برگزاری اجلاس مشترک قریب الوقوع شورای همکاری و اتحادیه اروپا رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر امارات از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استقبال کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امارات، آل نهیان و بورل در این دیدار که در ابوظبی انجام شد، همکاری میان امارات و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت آن در حوزه‌های مختلف را در راستای حمایت از اهداف دو طرف برای تحقق توسعه جامع و مداوم بررسی کردند.

دو طرف در باره آمادگی‌ها در خصوص برگزاری اجلاس شورای همکاری و اتحادیه اروپا که قرار است در ماه اکتبر در بروکسل برگزار شود، و نقش مهم این اجلاس در پیشبرد افق‌های همکاری دو طرف در عرصه‌های مختلف، گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه امارات و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار در باره تحولات کلی منطقه و اوضاع انسانی در نوار غزه و تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس پایدار در راستای مقابله با بحران انسانی فزاینده که ساکنان این باریکه از آن رنج می‌برند، رایزنی کردند.

آل نهیان ضمن خوش‌آمد گویی به بورل و لوئیجی دی مایو، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور کشورهای شورای همکاری، تاکید کرد روابط میان دو طرف عمیق و توسعه‌یافته و بر پایه‌های محکم تفاهم و منافع مشترک استوار است و به دستیابی به صلح و توسعه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند.

این مقام اماراتی بر حمایت کشورش از تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف جنگ و اهتمام به همکاری با اتحادیه اروپا و تمامی طرف‌های موثر در جامعه جهانی برای مقابله با بحران انسانی فزاینده که غیرنظامیان نوار غزه از آن رنج می‌برند، تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات افزود دستیابی به صلح همه‌جانبه بر اساس راه حل دو کشوری راهی برای تحکیم پایه‌های ثبات و امنیت پایدار در خاورمیانه و پاسخ به نیازهای ملت‌های آن به زندگی شرافتمندانه و شکوفایی است.

بیشتر بخوانید

تاثیر اجلاس مشترک شورای همکاری و اتحادیه اروپا بر همکاری راهبردی دو طرف چه خواهد بود؟

منبع
وزارت خارجه امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا