سیاسی

الجزیره: حزب الله 5 ماه پیش پیجرهای انفجاری را وارد کرده بود

یک منبع امنیتی لبنان جزئیاتی از اتفاق امروز سه شنبه در لبنان از جمله انفجار دستگاه های ارتباطی پیجر مورد استفاده نیروهای حزب الله لبنان را فاش کرد که منجر به شهادت 9 نفر و زخمی شدن 2750 نفر دیگر شد.

 میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی لبنان جزئیاتی از اتفاق امروز سه شنبه در لبنان از جمله انفجار دستگاه های ارتباطی پیجر مورد استفاده نیروهای حزب الله لبنان را فاش کرد که منجر به شهادت 9 نفر و زخمی شدن 2750 نفر دیگر شد.

به گزارش الجزیره، این منبع تاکید کرد: وسایل ارتباطی (پیجرها) منفجر شده از پیش ساخته شده حاوی مواد منفجره بوده و وزن ماده منفجره به کار رفته در هر دستگاه حدود 20 گرم بوده است.

این منبع گفت: وسایل ارتباطی بمب گذاری شده، حدود 5 ماه پیش وارد کشور لبنان شده بود و فرضیه های مربوط به نحوه فعال سازی شارژ و فعال شدن مواد منفجره در حال بررسی است.

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال امریکا نیز اعلام کرد پیجرهای منفجر شده و آسیب دیده، در زمره محموله های جدیدی هستند که حزب الله اخیراً دریافت کرده است.

از سوی دیگر روزنامه امریکایی به نقل از شرکت امنیتی «لوبک اینتر ناسیونال» اعلام کرد علت انفجار در دستگاه های ارتباطی به احتمال زیاد استفاده از یک بدافزار بوده است به طوریکه دمای باتری ها را بالا برد و باعث انفجار آنها از راه دور منفجر شد.

منابع نزدیک به حزب‌الله به آسوشیتدپرس توضیح دادند دستگاه‌های ارتباطی جدید مجهز به باتری‌های لیتیومی هستند و به نظر می‌رسد در نتیجه گرمای بیش از حد منفجر شده‌اند.

واشنگتن پست هم به نقل از یک مرکز تحقیقات امنیتی گزارش داد آنچه اتفاق افتاد ناشی از بزرگترین مبادله تجهیزات ارتباطی وارداتی با محموله ای حاوی مواد منفجره بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا