سیاسی

امریکا: در انفجارهای لبنان دخالتی نداشتیم و مطلع نبودیم

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در پی انفجارهای لبنان اعلام کرد که واشنگتن دخالتی در این انفجارها نداشته و از آن مطلع نبوده است.

میدل ایست نیوز: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در پی انفجارهای لبنان اعلام کرد که واشنگتن دخالتی در این انفجارها نداشته و از آن مطلع نبوده و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه است و برای حل دیپلماتیک درگیری میان حزب الله و اسرائیل تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، متیو میلر روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره انفجار پیجرهای حزب الله در لبنان گفت: ما در حال جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه هستیم. باید بگویم که ایالات متحده امریکا در آن دخالتی نداشت. واشنگتن از قبل از این حادثه آگاه نبود و در این مرحله، ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

میلر تصریح کرد: ما به جمع آوری اطلاعات ادامه می دهیم. من در حال حاضر هیچ گزارش عمومی برای ارائه ندارم، اما ما در حال جمع آوری اطلاعات به همان روشی هستیم که روزنامه نگاران در سراسر جهان هستند تا حقایق را در مورد وقایع جمع آوری کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که این حمله از قبل به واشنگتن اطلاع داده نشده است.

میلر ادامه داد: ما هیچ ارزیابی در مورد هویت مسئول انفجارهای تجهیزات ارتباطی در لبنان نداریم و غیرنظامیان هدف مشروع هیچ نوع عملیاتی نیستند.

او در عین حال افزود که واشنگتن همواره نگران هرگونه رویدادی است که می‌تواند تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش دهد. ارزیابی ما این است که دیپلماسی مناسب‌ترین راه برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها به روستاها و شهرهایشان در شمال است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تصریح کرد: تشدید تنش نظامی به هدف اسرائیل برای بازگرداندن آوارگان اسرائیلی به شمال کمکی نخواهد کرد.

او درباره نقش این انفجارها و تحولات در لبنان بر مذاکرات آتش بس غزه نیز گفت: هنوز زود است که بگوییم آیا اتفاقات لبنان بر مذاکرات آتش بس غزه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما خواهان یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری میان اسرائیل و حزب الله هستیم. جلوگیری از درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله به سمت تشدید بیشتر، تنها مسئولیت واشنگتن نیست.

او افزود: طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مسئولیت مهار درگیری را بر عهده دارند و ما از هر نقشی برای دستیابی به این هدف استقبال می‌کنیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در مورد پیامدهای احتمالی حادثه لبنان گفت: «من هرگز نمی‌خواهم درباره تأثیر یک حادثه، به‌ویژه در مراحل اولیه یک حادثه، اظهار نظر یا حدس و گمان ارائه کنم. سیاست کلی ما ثابت است، یعنی ما می خواهیم شاهد راه حل دیپلماتیک برای درگیری بین اسرائیل و حزب الله باشیم. ما می خواهیم  اسراییل ها و لبنانی هایی که از خانه های خود آواره شده اند به خانه بازگردند. این هدفی است که ما به دنبال آن هستیم.»

میلر تصریح کرد: «همه مردم باید بتوانند به خانه برگردند. بهترین راه برای  بازگشت آنها به خانه‌هایشان چیست؟ ما معتقدیم که راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای بازگرداندن آنها به خانه هایشان است. زیرا اگر به آنچه که یک درگیری نظامی منجر می شود، نگاه کنید، شرایط بازگشت این خانواده ها در هر دو طرف مرز به خانه هایشان  بسیار سخت می شود.»

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا