سیاسی

اردن: جهان با حمایت از تشکیل کشور فلسطین،در برابر دولت تندروی اسرائیل بایستد

وزیر خارجه اردن بر حمایت از امنیت و ثبات لبنان تاکید کرد و از جهانیان خواست در برابر دولت تندروی رژیم صهیونیستی که به هیچ چیز پایبند نیست، ایستادگی و از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کنند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه اردن با تاکید بر ایستادگی کشورش در کنار امنیت و ثبات و حاکمیت لبنان، هشدار داد، رژیم صهیونیستی در حال سوق دادن کل منطقه به ورطه جنگ است.

به گزارش الرای، ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن، در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست کمیته عربی-اسلامی درباره توقف جنگ غزه که در امان پایتخت اردن در چارچوب هماهنگی‌های مشورتی پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این نشست بر ضرورت متوقف شدن تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس و تجاوزات علیه غزه تاکید کردند.

الصفدی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که لغو توافقنامه صلح در راستای خدمت به اردن و فلسطین نیست و از این توافقنامه برای حفظ منافع اردن و خدمت به مردم فلسطین استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل تلاش می‌کند کل منطقه را به لبه پرتگاه ببرد، تاکید کرد: تشدید تنش‌های مستمر اسرائیل، بسیار خطرناک است.

الصفدی ادامه داد: ما با مواضع و خواسته‌های روشن به مجمع عمومی می‌رویم و جلسات متعددی در آنجا برگزار خواهیم کرد و همانطور که گفتم اولویت نخست ما توقف تجاوز به غزه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در کرانه باختری رود اردن و متوقف کردن تنش‌ها علیه لبنان است چرا که اجازه دادن به افراطی‌ترین دولت اسرائیل در طول تاریخ این رژیم، منطقه را به سمت پرتگاه سوق خواهد داد.

وزیر خارجه اردن افزود: کشورهایی هستند که تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و ما قصد داریم در حاشیه جلسات مجمع عمومی نشستی به منظور تلاش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل برگزار کنیم.

الصفدی افزود: پیام ما به جهانیان که به دولت تندرو اسرائیل اجازه داده‌اند قوانین بین‌المللی و بشردوستانه را زیر پا بگذارد و حقوق مردم فلسطین را نقض و مقدسات آن‌ها را هتک حرمت کند و بدین ترتیب کل منطقه را به ورطه سقوط بکشاند؛ این است که زمان آن رسیده که ثابت کنند، می‌توانند در برابر سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل که همه ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارد، اقدام عملی انجام دهند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا