سیاسی

دولت لبنان گزینه‌های احتمالی جنگ را بررسی کرد

دولت لبنان سناریوهای جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی علیه این کشور را با کمیته هماهنگی مقابله با بحران‌ها مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در دیدار با اعضای کمیته هماهنگی عملیات مقابله با فجایع و بحران های ملی، سناریوهای احتمالی برای تداوم حملات رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، این نشست پس از حمله ای برگزار شد که طی آن دستگاه های ارتباطی «پیجر» و نوع دیگری از بی سیم ها در سراسر لبنان منفجر شد.

ناصر یاسین، وزیر محیط زیست لبنان که ریاست کمیته مذکور را بر عهده دارد، تاکید کرد: در تلاش هستیم پناهگاه‌های کافی را تأمین کنیم و حدود ۱۰۰ مدرسه وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش می تواند آنها را در اختیار قرار دهد ضمن آنکه در حال حاضر تلاش هایی برای تجهیز آنها در دست انجام است.

یاسین در مورد مواد غذایی نیز گفت: بیش از 3 ماه است که انبارهای مواد غذایی تامین شده‌اند و یک کشتی بارگیری شده با حدود 40 هزار تن غلات و آرد وارد کشور شده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه جهانی غذا نیز، حدود 50 هزار جیره غذایی به آوارگان و مهاجران ارائه کرده است.

این مقام لبنانی تاکید کرد: جلسات ما باز خواهد بود و در مورد مسائل بهداشتی و درمانی، سرپناه و امداد به آوارگان، مسائل غذایی، ارتباطات و حمل و نقل در حال گفت و گو خواهیم بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا