سیاسی

سفیر امریکا در بغداد:
عراق می‌تواند به یک الگوی اقتصادی برای دیگران تبدیل شود

سفیر امریکا در عراق با تاکید بر تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای عراقی‌ها تاکید کرد این کشور می‌تواند به یک الگوی اقتصادی قابل تقلید برای دیگران تبدیل شود.

میدل ایست نیوز: «الینا رومانوسکی» سفیر امریکا در عراق با اشاره به همکاری با سازمان‌های عراقی برای بهبود دسترسی بیش از 100 هزار نفر به آب، تاکید کرد عراق قادر به ایجاد یک الگوی اقتصادی قابل تقلید است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در کنفرانس بهره‌گیری از راهبرد ملی حفاظت و بهبود محیط زیست در عراق اعلام کرد: خشکسالی همچنان به بخش کشاورزی عراق آسیب می‌رساند و امنیت و ایمنی کشور را تحت تأثیر قرار داده و این راهبرد فرصتی برای همکاری و اتحاد برای انجام اقدامات لازم است و نشان می‌دهد امریکا ظرف دو دهه گذشته، در عمل از عراق و تقویت امنیت و ثبات این کشور و افزایش رفاه و شکوفایی برای همه عراقی‌ها حمایت کرده است.

سفیر امریکا در عراق با اشاره به اینکه امریکا و نمایندگان این کشور با مشارکت برنامه جهانی غذا و سازمان یونیسف، بیش از 2 میلیون دلار برای حمایت از جوامع شکننده در عراق که با چالش‌های تغییرات آب و هوایی مواجه هستند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از طریق این ابتکارات در تلاش هستیم برای بهبود دسترسی به آب پاک و حفاظت از زندگی کشاورزان و ایجاد جوامعی مقاوم‌تر در برابر تغییرات آب و هوایی تلاش کنیم.

رومانوسکی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ها و شرکت‌های ما نتایج مثبتی در همکاری با سازمان‌های محلی عراق و سازمان‌های چندجانبه محقق کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به دسترسی بیش از 100 هزار نفر به آب آشامیدنی و وضعیت بهبود آب از طریق سرمایه‌گذاری روی بیش از یک میلیون متر مکعب از آب‌ها و همچنین ابتکار دیگری در زمینه کمک به بیش از 200 هزار کشاورز عراقی برای تولید هزاران تن غذا با استفاده از برق کمتر و صرفه جویی بیشتر در آب‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به تداوم حمایت از توسعه عراق و اهداف پایدار این کشور برای انطباق با تغییرات آب و هوایی و همکاری با دولت و وزارتخانه‌های عراق، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما داشتن نقشه راه برای داشتن اقتصاد سبز است به گونه‌ای که دسترسی مناسب زنان، جوانان و جوامع شکننده در مواجهه با چالش‌ها و تغییرات آب و هوایی را تضمین کند و امریکا و دیگر کشورهای حمایت کننده در این راه از عراق پشتیبانی خواهند کرد.

سفیر امریکا در عراق در پایان گفت: امریکا به تقویت روابط دوجانبه با عراق و حمایت از این کشور ادامه خواهد داد و به اتفاق یکدیگر برای تقویت تمامیت، حاکمیت و امنیت عراق و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای همگان تلاش خواهیم کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا