خبر اولسیاسی

مقام امریکایی عنوان کرد؛
وزیر دفاع امریکا پیش از انفجار پیجرها، از حمله اسرائیل به لبنان مطلع بود

یک مقام امریکایی به وب‌سایت عبری زبان «والا» اعلام کرد که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع امریکا پیش از انفجار پیجرها، از حمله قریب الوقوع «سخت» تل آویو به لبنان خبر داده بود.

میدل ایست نیوز: وب‌سایت عبری زبان «والا» به نقل از یک مسئول امریکایی از گفت‌وگوی تلفنی یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با لوید آستین، وزیر دفاع امریکا خبر داد.

به گزارش الجزیره، بنا بر اعلام والا، این گفت‌وگوی تلفنی، تنها دقایقی پیش از حمله سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و انفجار پیجرها انجام شده است.

این مقام امریکایی افزود: گالانت به آستین گفت که «اسرائیل» به زودی عملیات سختی در لبنان اجرا خواهد کرد.

وی گفت که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از ارائه جزئیات بیشتر به همتای امریکایی خود درباره این هدف و چگونگی اجرای آن خودداری کرد.

این در حالی است که شب گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در پی انفجارهای لبنان اعلام کرده بود که واشنگتن دخالتی در این انفجارها نداشته و از آن مطلع نبوده است.

از طرفی آستین در آغاز هفته پیش‌رو، به تل آویو سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی رایزنی خواهد کرد.

شب گذشته در پی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها، 3 هزار نفر مجروح شدند.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان در خصوص شمار زخمی‌های این حمله اعلام کرد: « شمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به 3 هزار نفر رسیده است که بیشتر آنها از ناحیه صورت و دست مجروح شده‌اند. اغلب مجروحان در وضعیت  ثبات و پایداری هستند و مواردی وجود دارد که نیاز به درمان و معالجه در خارج از کشور دارند».

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا