سیاسی

320 عملیات تخریب اماکن قدس به دست رژیم صهیونیستی از اکتبر سال گذشته تا کنون

استانداری قدس اعلام کرد: رژیم اشغالگر از 7 اکتبر 2023 تاکنون 320 مورد عملیات تخریب از جمله بیش از 87 عملیات در شهر سلوان در جنوب مسجد الاقصی انجام داده است.

میدل ایست نیوز:استانداری قدس اعلام کرد: رژیم اشغالگر از 7 اکتبر 2023 تاکنون 320 مورد عملیات تخریب از جمله بیش از 87 عملیات در شهر سلوان در جنوب مسجد الاقصی انجام داده است.

به گزارش الرای، استانداری قدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هر عملیات تخریب شامل تخریب بیش از یک خانه و یک تأسیسات تجاری بوده که منجر به آواره شدن هزاران شهروند شده است.

این استانداری خاطر نشان کرد: قریب به 30 هزار ملک در قدس در معرض تخریب قرار دارند که این موضوع به آوارگی و وارد آمدن خسارات اقتصادی به زندگی بیش از 100 هزار نفر از ساکنان این شهر منجر خواهد شد.

استانداری قدس تاکید کرد: رژیم اشغالگر به اجرای عملیات تخریب شتاب داده است به طوری که بسیاری از منازل و تأسیسات بدون اطلاع قبلی یا بدون انتظار برای تصمیم قضایی هدف تخریب قرار گرفته‌اند.

این استانداری افزود: شهر سلوان به ویژه محله‌های البستان، وادی الربابه و وادی قدوم به دلیل مجاورت با مسجد الاقصی، با هدف اجرای نقشه‌های رژیم اشغاگر برای ساخت به اصطلاح باغ‌های توراتی به طور روشمند در معرض تخریب قرار دارند.

در بیانیه استانداری قدس آمده است: عملیات تخریب تنها به مناطق داخل دیوار نژادپرستانه حائل محدود نمی‌شود، بلکه شهرهای حزما، عناتا و الرام را نیز در بر گرفته است به طوری که این رژیم بتواند راحت‌تر پروژه‌های استعماری خود را برای گسترش شهرک‌سازی‌ها به تصویب برساند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا